Vaihtavatko Facebook-kaverisi profiilikuvakseen alkoholijuomia? Kyseessä kannanotto

31.10.2014 08:58 - Reija Saarinen

Tänään vietetyään facebookissa Vanha Viinakon Laki -päivää.

Moni on varmasti tänään törmännyt Facebookissa kavereiden outoihin Facebook-kuviin. Perinteisen kuvan tilalle on nimittäin vaihtunut jokin tunnettu alkoholijuoma. Syynä moiseen tempaukseen on Vanha Viinakon Laki -tapahtuma, joka ottaa kantaa Suomen absurdiin alkoholipolitiikkaan. Sen vuoksi käyttäjät vaihtavat kuvakseen mieluisimman alkoholijuomansa.

Tapahtuman Facebook-sivun mukaan tempauksen tavoitteena on järkevöittää Suomen alkoholipolitiikkaa. Alla pätkä tapahtuman kuvauksesta.

"Lokakuun viimeisenä päivänä kajahtaa! Sosiaalisen median kannanottona Suomen absurdille alkoholipolitiikalle 31.lokakuuta vaihdamme Facebook-profiilikuvaksemme mieluisimman alkoholijuomamme!

Kehoitan jokaista käyttämään mahdollisimman tunnistettavaa logoa, merkkiä tai muuta sellaista kuvaa juomasta, missä edellä mainitut ovat selvästi tunnistettavissa.

Meistä jokainen on varmaan perillä alkoholilain uudistuksesta, jossa alkoholijuomien mainontaa pyritään rajoittamaan minimiin - tarkoituksena hillitä kulutusta. Sen sijaan, että keskityttäisiin alkoholipolitiikan järkevöittämiseen, kohteeksi otetaan muun muassa viattomat hevoset, yksittäiset juomabrändit aivan käsittämättömien perusteiden valossa ja ihastusta herättävät maamerkit." 

Lähde: Facebook

Kilpailut

Uusimmat