Kuva: AOP

Khloé Kardashianin vähäpukeinen mainoskuva saa kovaa kritiikkiä - "Kauheaa"

17.02.2017 16:15 - Iiro Myllymäki - Luettu 4 734 kertaa

Khloé Kardashianin kuntoilumainosta syytetään epärealistisen kehonkuvan levittämisestä.

Kuntoilun ja terveellisen elämäntavan innokas puolestapuhuja Khloé Kardashian, 32, tähdittää Protein World -yrityksen uutta mainoskampanjaa. Yksi osa kampanjaa on Lontoon metrotunneleihin asetetut suuret mainosjulisteet, joissa Kardashian poseeraa valkoisessa paljastavassa bodyssa lihaksikasta ja hoikkaa vartaloaan esitellen.

Mainoksessa lukee tekstinä ”Can you keep up with a Kardashian?”, eli suomeksi ”Pysytkö Kardashianin perässä?” Mainoslause on viittaus Keeping up with the Kardashians -tosi-tv-sarjaan, joka on singonnut Khloé Kardashianin maailmanmaineeseen. Mainos on nyt joutunut kritiikin kohteeksi, sillä joidenkin mielestä mainos edustaa epärealistista kehonkuvaa ja on omiaan saamaan nuoret naiset tuntemaan tyytymättömyyttä omiin kehoihinsa.

Poliitikko otti tiukasti kantaa

Viime kesänä Lontoon metrotunnelien mainokset otettiin entistä tarkempaan syyniin juuri kehonkuvanäkökulmasta. Tällöin Lontoon pormestari Sadiq Khan pisti pystyyn mainostusta säätelevän ryhmän, joka päättää, ovatko mainokset sopivia metrotunneleihin. Kardashianin tähdittämä mainos pääsi läpi syynistä, mutta esimerkiksi Englannin ja Walesin vihreän puolueen poliitikko Caroline Russell on esittänyt tiukkaa kritiikkiä mainosta kohtaan.

- Metrolla matkustaville ihmisille ei tulisi syöttää mainoksia, jotka vihjaavat, että heidän kehonsa eivät ole tarpeeksi hyviä. Nuoret saavat kuulla tällaisia viestejä jo tarpeeksi sosiaalisessa mediassa ja on kauheaa, että tätä viestiä vahvistetaan myös metromainoksissa pormestarin säännöksien vastaisesti, Russel kertoo Evening Standard -sivustolle.

Russell kertoo saaneensa kuulla lukuisia valituksia mainoksesta ja hän haluaa, että pormestari ottaa mainoksen hyväksymisen uudelleen harkittavaksi.

Protein World on joutunut aiemminkin kohun keskelle metromainostensa vuoksi. Kaksi vuotta sitten yrityksen mainoksessa nähtiin bikineihin pukeutunut nainen, ja tekstinä mainoksessa luki ”Oletko rantakunnossa?”. Tämä mainos sai ihmiset protestoimaan kyseisenlaista mainostusta vastaan ja mainosta vastustavaan nettiadressiin kerättiin yli 70 000 allekirjoitusta.

Lue myös: Khloé Kardashianin treenit vaativat voimaa ja kestävyyttä - katso paljonpuhuva video

Lähde: Evening Standard

Suosittelemme

Uusimmat