Terveys ja hyvinvointi

20.08.2013 07:15

Karoliina Kotala

Katselukerrat: 101 416

Monen naisen vatsalihastreeni pitää sisällään suoria vatsalihasliikkeitä, eikä juuri muuta. Perinteiset, yksitoikkoiset vatsalihasliikkeet kehittävät kuitenkin vatsaa vain hyvin yksipuolisesti, kun kauniin vatsan saamiseksi tulisi treenata vatsaa mahdollisimman monipuolisesti. Yhdeksi parhaista liikkeistä asiantuntijat nimeävät lankun, sillä se polttaa huomattavasti enemmän kaloreita aktivoidessaan useampia lihasryhmiä.

Alla asiantuntijoiden kolme suosikkiliikettä, jotka takaavat timmin vatsan.

1. Sivulankku
Perinteistä lankkua haastavampi liike, jossa maataan kyljellään maassa. Nosta keho ilmaan siten, että paino on vain toisen kätesi ja jalkojesi varassa. Katso tarkempi ohje täältä.

2. Punnerruskävely
Mene punnerrusasentoon ja ota käsillä "askelia" eteeenpäin, niin pitkälle kuin mahdollista, pitäen jalkoja yhdessä pisteessä koko ajan. Liike on tehokas koko keholle.

3. Alligaattoriliike
Erittäin tehokas liike, joka aktivoi vatsan lisäksi muitakin lihaksi ja polttaa tehokkaasti kaloreita.
Mene punnerrusasentoon ja aseta jalkojen alle lattialla hyvin luistava pyyhe tai vaikka lautanen. Vedä käsien avulla koko kehoa eteenpäin vähintään viisi metriä, käänny ja palaa takaisin.

Lisää treenivinkkejä ja -videoita löydät täältä.

Lähde: Shape