Instagram-kaunottaren profiili paljastui kampanjaksi alkoholismia vastaan - olisitko tajunnut?

03.10.2016 17:15 - Iiro Myllymäki

Vain harva huomasi, että naisen kauniista kuvista lähes jokaisessa oli alkoholi jollain tapaa läsnä.

Elokuussa Instagramiin ilmestyi Louise Delage -nimisen kuvankauniin naisen profiili. Ranskalaisen naisen Instagram-tili täyttyi kuvista, joihin kuvapalvelussa törmää melkein jokaisessa profiilissa: tarkkaan harkittuja otoksia rannalta, juhlista, ravintolasta ja illanvietoista ystävien kanssa. Nainen alkoi saada nopeasti seuraajia, joita tällä hetkellä on noin 40 000.

Nyt on paljastunut, että Louise Delagea ei oikeasti ole edes olemassa. Instagramiin luotu tili on feikkiprofiili, jolla on tärkeä ja synkkä sanoma. Kun kuvavirtaa katselee tarkemmin, huomaa yhden asian toistuvan lähes jokaisessa kuvassa: alkoholinkäyttö.

Riippuvuus helppo piilottaa

Nainen pitelee kuvissaan milloin viinipulloa, milloin drinkkiä, minne ikinä meneekin. Loppujen lopuksi profiili olikin alkoholismia vastaan suunnattu mainoskampanja. Kampanjan takana on ranskalainen Addict Aide -organisaatio, joka loi Delagen hahmon yhdessä BETC-mainostoimiston kanssa. Kampanjan tarkoituksena oli osoittaa, miten helposti vakavan addiktion voi piilottaa kauniiden kuvien taakse.

- Loimme henkilön, jonka voisimme tavata joka päivä, mutta jota emme koskaan osaisi epäillä riippuvuudesta, BETC-mainostoimiston luova johtaja Stéphane Xiberras kertoo.

Kampanja epäonnistui, tai onnistui – riippuen katsantokannasta. Vain harvat nimittäin huomasivat Instagram-kaunottaren kuvien olevan täynnä alkoholinkäyttöä. Kampanjan suunnittelijat olisivat toivoneet, että useampi olisi havainnut kuvien ikävän kääntöpuolen.

- Lopulta suurin osa näki vain kauniin, tämän ajan tyypillisen tytön eikä lainkaan tavallaan yksinäistä tyttöä, joka ei olekaan niin onnellinen ja jolla on vakava alkoholiongelma, Xiberras sanoo.

Lue myös: Alkoholismille löytyi uusi selitys - toivotaan läpimurtoa sairauden hoitoon

Lähde: MamaMia

Kilpailut

Uusimmat