Tobleronen uusi ulkomuoto kuumensi nettikansan - rakoa suklaiden väillä kasvatettiin

08.11.2016 20:45 - Mika Parikka

Tuliaisklassikko Toblerone meni muuttamaan vanhaa konseptia ja maailma meni ymmärrettävistä syistä sekaisin.

Aivan sama, oliko ehkäpä eniten kohua herättäneet Yhdysvaltain presidentinvaalit vuonna 2016, tämä vuosi tullaan muistamaan siitä, että Toblerone on muuttunut. Ikuinen tuliaisklassikko ei ole entisensä, kun rakoa suklaiden välillä on kasvatettu.

Valmistajan mukaan syynä raon kasvattamiseen on valmistusaineiden hinta. Suklaan virallisen Facebook-sivun mukaan valmistajan tuli tehdä päätös muuttaa tuotteen ulkomuotoa tai nostaa sen hintaa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ennen 400 grammaa painanut tuote onkin enää 360 grammaa ja 170 grammaa painanut tuote 150 grammaa. Ero ei siis ole järisyttävän kokoinen.

Suuri yleisö on arvostellut raon kasvattamista, sillä se kuulema näyttää tyhmältä. Jotta sopasta saataisiin entistä puhuttelevampi, on Tobleronen uusi ilme yhdistetty Brexitiin, eli Ison Britannian eroon Euroopan Unionista. 

Tobleronea valmistavan Mondelezin edustajan mukaan Brexitillä ei vähemmän yllättävästi ollut mitään tekemistä suklaan uuden ulkonäön kanssa. Hän ei kuitenkaan osannut sanoa, muuttuuko suklaan ulkomuoto ainoastaan Isossa-Britanniassa, eikä muualla Euroopassa.

Kyllä tästä mielensä pahoittaminen on epäilemättä oikeutettua.

Katso kuva uudesta Tobleronen ulkomuodosta alta:

Lähde: BBC

Lue myös: Oletko syönyt Tobleronea aina väärin? Katso

Lue myös: Syötkö paljon suklaata? Olet luultavasti muita älykkäämpi!

Lue myös: Kuukautiskipuja lievittävä suklaa kehitteillä - salaisuutena erikoiset yrtit

Kilpailut

Uusimmat