Romantiikan aika ei ole ohi - lue kooste ihmisten ihanimmista kosintatarinoista!

13.05.2013 07:15 - Reetta Haverinen

Keskusteluforumeilta kerättyjen kosintatarinoiden perusteella monet naiset ovat tulleet kosituiksi todella mieleenpainuvilla tavoilla.

Monet naiset unelmoivat kosinnasta auringon laskiessa merenrannalla tai tähtitaivaan alla Eiffel-tornin juurella. Tällaisia romanttisia kosintakohtauksia olemme tottuneet näkemään lähinnä vain Hollywood-elokuvissa tai Disney-saduissa. Yleensä kosinta kuitenkin tapahtuu melko arkisissakin puitteissa puiston penkillä tai olohuoneen sohvalla.

Näin ei kuitenkaan ole aina. Jos et usko, lue koosteemme ihmisten koskettavista tosielämän kosintahetkistä. Nämä tarinat todistavat, että miehet todellakin osaavat olla romanttisia!

Suraavat lainaukset on kerätty ulkomaalaisilta keskustelufoorumeilta:

'' Puolisoni kosi minua ystävänpäiväviikonloppuna. Lähdimme viikonlopun viettoon kaupunkiin ja yövyimme mukavassa hotellissa. Kävimme upealla pihviaterialla ja sen jälkeen kävimme ajelulla hevoskärryillä. Tämän jälkeen mieheni kosi minua kauniissa puistossa, josta avautui upea näkymä kaupungin ylle. '' -

Nimimerkki Roxfan003

'' Olimme pienellä Euroopan matkalla ja kun saavuimme Venetsiaan menimme illallisen ja muutaman drinkin jälkeen gondoliajelulle. Gondolikuski kertoi, että jos pariskunta suutelee tarunhohtoisen Casanovan talon edessä olevan sillan alla, he tulevat olemaan yhdessä ikuisesti. Kun olimme sillan alla, menin polvilleni ja kysyin tyttöystävääni vaimokseni. Hän vastasi kyllä, ja suutelimme sillan alla.''

Nimimerkki jrpb8d

‘'Olimme lomalla Zakynthoksella, oli synymäpäiväni aamu ja ulkona salamoi. Hän meni polvilleen ja kosi, en osannut odottaa sitä ollenkaan.''

Nimimerkki kazbob

‘'Kosin tyttöystävääni niin, että sidoin kissanpentumme kaulaan viestin: ‘' Pliis äiti, mene naimisiin isin kanssa. En tahdo enää olla lehtolapsi.''

Nimimerkki Yeugwo

‘'Mieheni kosi minua samalla rannalla, jossa suutelimme ensimmäisen kerran tasan vuosi sitten. Oli juuri tullut pimeää ja yhtäkkiä mieheni polvistui eteeni sormuksen kera. Hänellä oli kameralaukussaan samppanjaa ja kaksi lasia. Istuimme alas ja joimme samppanjaa, tai itse asiassa minä join - mies oli kuskina!''

Nimimerkki Falcore

''Olimme viettämässä ystäväni häitä Meksikon lahdella Floridassa. Viimeisenä päivänä heräsin aikaisin ja menin rannalle. Kirjoitin simpukoista hiekalle sanat ''Marry Me''. Menin takaisin talolle ja pyysin puolisoni mukaani rantakävelylle ennenkuin lähtisimme. Kun hän huomasi simpukat, menin polvilleni ja pyysin häntä vaimokseni.''

Nimimerkki rustyshakelford

Myös suomalaismiesten joukosta löytyy oikeita romantiikan ritareita. Nämä sitaatit ovat peräisin suomalaisilta keskustelusivustoilta:

''Vietettimme pitkää viikonloppua Tukholmassa elokuussa 2010. Kävimme yhtenä päivänä Kaknästornetissa, ja niin minua kosittiin 155 metrin korkeudessa Tukholman yllä''

Nimimerkki myra

''Olimme soutelemassa järvellä saunan jälkeen lauantai-iltana. Siinä sitten auringon laskiessa mies kysyi että tulenko hänen vaimokseen''

Nimimerkki Phoebsi

''Sydämen malliseen piparkakkuun oli kirjoitettu:Tuletko vaimokseni, rakas?"

Nimimerkki Emilia

'' Olin ollut työmatkalla. Mies haki minut lentokentältä ja kotiin mennessä vannotti, ettei makuuhuoneeseen saa mennä. Syötiin hyvin ja sitten tuli lupa mennä myös makuuhuoneeseen. Makuuhuoneessa oli kynttilöitä joka puolella, ruusunterälehtiä sängyllä ja mies polvistui ja kosi. Sormuksenkin oli hankkinut valmiiksi, ihan oikean kokoisen ja pienellä timantilla varustetun''

Nimimerkki Vierailija

''Keskellä yötä mies sitten käski minun laittaa ulkovaatteet päälle, otti kynttilän mukaan ja kävelytti minut lempipaikalleni. Ihan asuntomme lähellä on pieni kanava joka on valaistu molemmin puolin Venetsia-tyylisesti, ja tämän romanttisen kanavan yli kulkee pieni silta. Mieheni tiesi minun rakastavan kyseistä paikkaa, ja siinä sillalla sitten hän sytytti kynttilän, antoi sen minulle käteen ja polvistui sormusrasia kädessään.''

Nimimerkki mimi

Lähteet: Loveadviceforum, Reddit, Britishexpats, Suomi24, Kaksplus, Vauva, Naimisiin