Kuva: Shutterstock
Taitavasti tehtyjä ja aidon oloisia huijausviestejä liikkeellä, varoittaa Keva
Kevan asiakaspalvelun nimissä liikkuu huijaisviestejä.
Keva varoittaa sen nimissä liikkuvista huijausviesteistä. Tiedotteen mukaan Kevan nimissä olevia huijauksia on lähetetty niin tekstiviestillä kuin sähköpostilla. Niissä pyydetään päivittämään asiakas tietoja tai kerrotaan eläkkeeseen liittyvistä ongelmista.
Eläkkeisiin liittyvät huijausviestit ovat Kevan mukaan taitavasti tehtyjä ja aidon oloisia. Keva muistuttaakin, ettei se pyydä sähköpostitse tai tekstiviestillä asiakastietojen päivittämistä. Keva ei myöskään ohjaa kirjautumaan palveluihinsa viestissä jaetun linkin kautta.
Keva kertoo verkkosivuillaan lähettävänsä asiakkailleen toisinaan sähköpostitse tiedotteita esimerkiksi päätöksistä. Kyseiset viestit lähetetään aika osoitteesta, johon ei voi vastata, eivätkä ne sisällä linkkejä.
Keva voi lähettää myös tekstiviestejä, joissa kehotetaan asiakkaita katsomaan hänelle tullut viesti Omat eläketietosi -palvelusta. Viestin aitouden voi Kevan mukaan tunnistaa siitä, että viesti on yksisuuntainen, eikä siihen voi vastata, viestissä ei pyydetä henkilötunnusta, pankkitunnuksia tai muita kirjautumistietoja, viestin sisältö liittyy usein ajankohtaiseen päätökseen tai palveluun, jota henkilö saa Kevasta eikä viesti sisällä linkkiä suoraan tunnistautumiseen tai kirjautumiseen.
Keva kehottaa kirjautumaan Omat eläketietosi -palveluun pelkästään sen omien verkkosivujen kautta.
Lue myös: Saitko tällaisen viestin "Elisalta"? Kyseessä huijaus
Lähde: Keva