Kuva: Marimekko

Marimekko yhteistyöhön Adidaksen kanssa - mallistossa vastuullisuus suuressa roolissa

28.05.2021 09:15 - Reija Saarinen / reija.saarinen@bauermedia.fi

Kyseessä on kaikkien aikojen ensimmäinen urheiluvaateyhteistyö Marimekolta.

Marimekko ja Adidas tuovat markkinoille yhteistyömalliston, joka on Marimekolle ensimmäinen urheiluvaatteisiin keskittyvä brändiyhteistyö.

Mallisto on saatavilla rajoitetun ajan ja se tulee saataville vaiheittain. 1. kesäkuuta 2021 alkaen adidaksen ja Marimekon verkkokaupoissa sekä valikoiduissa Adidaksen ja sen jälleenmyyjien liikkeissä ja Marimekko-myymälöissä ympäri maailman. Suomessa malliston myynti alkaa 1. heinäkuuta 2021.

Malliston tavoitteena on tuoda leikkisyyttä jokaiseen päivään. Suunnittelutyön ytimessä on ollut molemmille brändeille tärkeä arvo, vastuullisuus. Kokoelmassa on käytetty uusia, muun muassa kierrätyslangoista valmistettuja materiaaleja ja menetelmiä, joiden avulla voidaan vähentää ympäristövaikutuksia.

- Olemme todella innoissamme tästä Marimekon 70-vuotisjuhlavuotena julkaistavasta rajoitetun ajan saatavilla olevasta yhteistyömallistosta Adidaksen kanssa. Vuodesta 1951 lähtien Marimekon tarkoitus on ollut voimaannuttaa ihmisiä, ja adidas x Marimekko -kokoelma toteuttaa tätä tehtävää uudella, yllättävällä mutta samalla hyvin luontevalla tavalla. Marimekon vahvat ja omaleimaiset kuviot sopivat adidaksen innovatiivisiin urheiluvaatteisiin täydellisesti – tämä funktionaalinen mutta samalla leikkisä mallisto on omiaan sytyttämään ilon arjen seikkailuihin. Toivomme, että adidas x Marimekko -kokoelma inspiroi mahdollisimman monia ihmisiä eri puolilla maailmaa, toteaa tiedotteessa Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko.

- Suomalaisena olen kasvanut Marimekon parissa, ja sen design on aina ollut lähellä sydäntäni. Tilaisuus päästä tekemään yhteistyötä tuntui todella innostavalta ja luontevalta, sillä sekä Marimekossa että adidaksessa tavoitteena on yhdistää tyyli ja käytännöllisyys ja samalla käyttää vastuullisempia materiaaleja ja valmistusmenetelmiä. Yhteistyömallistomme kattaa monia urheilu- ja ulkoilumuotoja, ja siinä yhdistyvät hienosti meidän paras urheilukangasosaamisemme ja Marimekon vahvat ja leikkisät kuviot. Kokoelma on suunniteltu inspiroimaan meissä kaikissa asuvaa sisäistä löytöretkeilijää, sanoo Adidaksen suunnittelujohtaja Josefine Åberg.

Malliston kuvioina on kaksi ikonista Marimekko-kuosia, Annika Rimalan suunnittelema Laine ja Maija Louekarin Räsymatto.

Kuvia tulevasta mallistosta pääset katsomaan alta.

(kuva: Marimekko)

(kuva: Marimekko)

(kuva: Marimekko)

(kuva: Marimekko)

(kuva: Marimekko)

Lue myös: Yhä useampi kuluttaja haluaa tehdä vastuullisia valintoja - mitä Marimekossa tehdään asian eteen?

Lue myös: Marimekon logokassista tuli nettikirppisten haluttu suosikkituote - mutta mistä suosio johtuu?

Lähde: Marimekko

Kilpailut

Uusimmat