Kaikki artikkelit

Pimeä vuodenaika vaikuttaa monella mielialaan ja saa olon tuntumaan väsyneeltä.
Vajaassa viikossa olen kerennyt ihastelemaan kaamoksen upeita auringonlaskuja, kuunnellut ohjeita loukkaantuneen poron omatoimiseen lopettamiseen, roikkunut jääseinämän reunalla, peruuttanut autoni penkkaan, ravannut tunturia ylös alas ja kolannut lunta niin maan pirusti. Ja ikävöinyt Ruutia aivan kamalasti.
Toisinaan apu alakuloon voi löytyä yllättävistä tavoista.
Ruskeasilmäisille on luvassa huonoja uutisia.
Varsinkin suomalaiset tuppaavat kärsivän uneliaisuudesta ja väsymyksestä varsinkin kaamosaikaan.
Parhaillaan eletään suuressa osassa Suomea erittäin pimeää aikaa ja moni suomalainen kärsiikin kaamoksesta. Ankeaan oloon ei kuitenkaan kannata tyytyä.
Marraskuussa ajatus lenkkeilystä ei ehkä houkuttele. Onneksi itseään voi motivoida urheilun pariin esimerkiksi hyvän musiikin tai pienen palkkion avulla. 
Tuoreen tutkimuksen mukaan on kenties vain yksi tapa selvitä näistä muutamista pimeistä kuukausista hyvillä mielin.
Pitkät, pimeät päivät voivat kuitenkin osalle ihmisistä aiheuttaa surullisuutta, ahdistuneisuutta ja jopa arvottomuuden tunnetta.
Pimeys on pian täällä, nyt on aika toimia.
Talvi tekee tuloaan ja päivät pimenevät, mutta ei syytä suruun: on pimeissä illoissa jotain hyvääkin.
Vuoden pimein aika aiheuttaa monissa alakuloa. Oletko huomannut jättäväsi lenkin väliin ja syöväsi mieluummin sohvalla jäätelöä? Anssi on. Miten oireita voisi torjua?
Aloittamalla päivän oikealla tavalla jaksaa paremmin synkkyydestä huolimatta.
Pienetkin teot parantavat jaksamista synkkinä syys- ja talvikuukausina.
Valon määrä vähenee, mutta älä anna väsymykselle ja alakulolle periksi. Ravitse itseäsi oikein.
Syksyn ja talven riesa on jälleen saapunut Suomeen.