Kuva: Fotolia

Kosmetiikkamerkin kampanja ottaa kantaa kauneusihanteisiin - katso video

29.06.2016 22:15 - Tiina Svensk

Tuore kampanja haluaa kannustaa naisia määrittelemään itse, mikä on kaunista.

Kosmetiikkamerkki Dove on ottanut aiemminkin mainoksillaan ja kampanjoillaan kantaa nykyisiin länsimaisiin kauneusihanteisiin, jotka luovat naisille paineita. Doven tuorein kampanja jatkaa aiheen käsittelyä.

Merkin suorittaman kyselyn mukaan jopa seitsemän kymmenestä naisista saa kehuja ulkonäkönsä perusteella sen sijaan, että heidän saavutuksiaan huomioitaisiin. Sen vuoksi tämän kesän #MyBeautyMySay -kampanjassa halutaan muistuttaa, ettei ulkonäkö määrittele naisia, eikä ulkonäköä pitäisi käyttää naisia vastaan. Kampanjan kasvoiksi on valittu henkilöitä, jotka ovat saavuttaneet paljon - eivätkä välttämättä edusta perinteistä ideaa kauneudesta.

Kampanjaan on valittu yhdeksän naista, joiden tarinat kerrotaan omilla videoillaan. Lisäksi tuoreelle mainosvideolle on kerätty kooste kommenteista, joita naiset ovat saaneet koskien heidän valintojaan ja ulkonäköään. Samalla Dove lanseerasi hashtagin #MyBeautyMySay, jolla naiset voivat jakaa oman tarinansa ja jatkaa keskustelua sosiaalisessa mediassa.

Voit katsoa videon alta. Jos video ei näy, löydät sen täältä.

Instagramissa tunniste on ehtinyt jo kerätä naisten tarinoita seuraajien luettavaksi:

Lue myös: Mihin unohtui luonnollinen kauneus?

Lähde: Pop Sugar

Kilpailut

Uusimmat