Durex julkaisi maanantaina Twitterissä päivityksen, jossa se väitti lanseeraavansa uuden, erikoisen makukondomin – nimittäin kumin, joka maistuisi munakoisolta.
Päivitys synnytti vilkkaan keskustelun sosiaalisessa mediassa. Monet luulivat, että yritys olisi vakavissaan tuomassa markkinoille munakoison makuiset kondomit. Näin ei kuitenkaan ole. CNBC uutisoi, että kyseessä on Durexin laajempaan kampanjaan kuuluva tempaus, jonka avulla se toivoo saavansa puhelinten valikoimiin kondomi-emojin.
Durex käytti kampanjassa munakoisoa esittävää emojia, sillä sitä käytetään usein miehen sukuelimiin viitatessa. Yritys toivoo, että nuorten olisi helpompi viestitellä turvaseksistä, mikäli kondomi-emoji tulisi valikoimiin.
Jos turvaseksistä puhuttaisiin aiempaa enemmän emojien avulla, saattaisi se johtaa siihen, että yhä useammat nuoret käyttäisivät kondomia, ja siten myös vahinkoraskaudet saattaisivat vähentyä.
– Emojit ovat äärimmäisen tärkeä osa nuorten pariskuntien kommunikointia. Myös tutkimukset osoittavat, että nuorten kannalta on oleellista, että he pystyvät käyttämään turvaseksiä virallisesti symboloivia kuvaikoneita viesteissään, joissa he keskustelevat seksistä, Durex on aiemmin kommentoinut.
Lähde: CNBC
Lue myös: Mullistava keksintö seksitautien havaitsemiseen: Kondomi vaihtaa väriä, jos toisella on tauti!
Lue myös: ”En pidä sen ulkonäöstä” – hämmentävät syyt, joiden varjolla kondomin käytöstä on kieltäydytty
Lue myös: Luulitko olevasi turvassa? Suositut ehkäisymenetelmät vertailussa