Kulutusjuhla Black Friday on nykyään pidempi, ja se tunnetaan myös ainakin Power-ketjussa Black Week -nimellä. Alennuskampanja saa edelleen asiakkaita liikkeelle, ja ketju paljasti nyt alennusviikon suosituimpia tuotteita.
Robotti-imureista odotettiin etukäteen myyntihittiä, ja sellainen niistä myös tuli. Niiden myynti kaksinkertaistui vuoden takaiseen nähden.
Pelaamiseen liittyvät tuotteet sekä puhelimet ja kuulokkeet myivät Powerin mukaan niin ikään vahvasti, kuten myös kauneus- ja hyvinvointitekniikka, etunenässä hammasharjat. Ketju mainitsi, että kauneuteen ja hyvinvointiin liittyvien tuotteiden suosio kasvoi selvästi edellisvuoteen verrattuna.
Lue myös: Älä haksahda pakettihuijaukseen – merkit, joihin kannattaa kiinnittää huomiota
Tietokoneiden päivitysinto realisoitui niin ikään. Tähän kannustivat paitsi alennukset niin myös Windows 10 -tuen loppuminen. Yksi tekijä saattoi olla myös DRAM-muistipiirien hintojen räjähdysmäinen nousu, joka ajaa ihmisiä päivittämään koneitaan, kun sellainen on vielä mahdollista saada nykyisillä hinnoilla. Kannettavien myynti kasvoi vuoden takaisesta peräti 88 prosenttia.
Viime vuosien suosikkia airfryeria ei ole unohdettu. Myydyin tuote oli POINT AFS5T2 Airfryer, jonka kampanjahinta oli 49,90 euroa.
Lue myös: Nyt sitten tarkkana – pankki varoitti ovelasta Black Friday -huijauksesta
Lähde: STT