”Pökerryttävän pitkä palautespektaakkeli” – Mitä ihmettä Nelosella tapahtui viime yönä?

Tiettävästi Euroopan pisin mainos.

Julkaistu:

Satuitko katsomaan viime yönä 22.-23.11. Nelosta?

Kanavalla esitettiin aivan poikkeuksellista ohjelmaa, sillä entinen MTV3:n uutisankkuri Keijo Leppänen oli osallisena eräässä maailman pisimmistä mainoksista.

Lue myös: Nuoret yrittäjät lupasivat Baywatch-uimapukuja ilmaiseksi – mainoskampanja päätyi fiaskoon

Lue myös: Televisiomainos suututti katsojat – syytetty räikeästä rasismista, katso

“Keke” nimittäin luki tuntikausia K-Supermarket-ketjun saamia asiakaspalautteita.

Ketju kokosi yhteen lähes 17 000 saamaansa palautetta, joista Leppänen pyrki lukemaan ääneen mahdollisimman monta. Yhteensä spektaakkelin kesto on hurjat 12 tuntia.

Kokonaisuudessaan se mahtui vain Youtubeen, eikä sille ollut sellaisenaan tilaa sen enempää televisiossa kuin radiossakaan. Televisiossa nähtiin kuuteen tuntiin tiivistetty versio.

Lue myös: Kosmetiikkaa markkinoitu virheellisesti syyhypunkin hoitoon

Lue myös: Sosiaalisen median negatiiviset vaikutukset mielenterveyteen listattiin – lue 5 kohtaa

Ketju kertoo tiedotteessaan halunneensa kiittää asiakkaitaan erityisellä ja ilahduttavalla tavalla.

– Pökerryttävän pitkä palautespektaakkeli on kunnianosoitus ketjun asiakkaille ja heidän arkisille toiveilleen.

Leppänen kertoo valmistautuneensa koitokseen varjelemalla äänihuuliaan koko syksyn ja treenaamalla pallealihaksiaan. Myös palautuminen urakasta otti oman aikansa.

– Ei siinä hetkeen kotona juteltu mitään.

Mainoksen tekijätiimiin kuuluva Heikki Karstu kertoo, että mainoksen katselu kokonaisuudessaan lienee hänen erikoisin katselu-urakkansa.

– Voin suositella ainakin kaikille, jotka kaipaavat elämäänsä rauhoittavaa sisältöä tai pysähtymistä perusasioiden äärelle.