Kaikki artikkelit

Poikkeuksellisen aamupalan pystyy tekemään myös kotona.
Perinteisen leivän ja munakkaan lisäksi erilaiset wrapit ovat erinomainen vaihtoehto aamupalapöytään.
Lähes jokaisen suomalaisen kaapista löytyy puurotarpeet.
Jos aamupala on sisältänyt esimerkiksi appelsiinimehua, hammaspesua olisi hyvä lykätä hieman myöhemmäksi.
Haluatko aloittaa aamusi mahdollisimman vähällä sokerilla tai nauttia iltapäivällä välipalan, joka ei sinkoa sokerihumalaan? Oheinen pähkinägranola on oma suosikkini, joka uhkaa aina loppua kesken!
Maitoon tehty puuro sisältää hieman enemmän proteiinia, jolloin myös nälkä pysyy loitommalla pidempään.
Muun muassa mikropuuro tai kerrosjogurtti ovat nopeita ja terveellisiä vaihtoehtoja.
Laihduttajan ruokavaliosta tulisi löytyä niin kuitua, proteiinia kuin hyviä rasvojakin. Tästä syystä esimerkiksi pähkinät ovat hyvä valinta osaksi aamupalaa.
Raaskiiko näitä edes syödä?
Tutkimuksessa verrattiin sienien ja lihan syömisen vaikutuksia kylläisyyteen.
Aamupallal kannattaa nauttia hiilihydraatteja, mutta ei liikaa.
Smoothie Bowl eli smoothiekulho tuo vaihtelua perinteiselle smoothiejuomalle. Kulhosta nautittava smoothie oli kovassa huudossa muutama vuosi sitten Amerikassa, josta se rantautui myös meille Suomeen.
Kaipaatko vaihtoehtoja valmismyslille, paahtoleivälle tai kaurapuurolle. Katso herkulliset aamiaisvaihtoehdot ja inspiroidu aamuistasi uudella tavalla.
Esimerkiksi aamumehun voi korvata syömällä hedelmiä.
Rasva ei tässä tapauksessa ole mikään kirosana.
Aamupalaan kannattaa panostaa, sillä onhan se päivän tärkein ateria.