Kaikki artikkelit

Närästys ja ahdistuneisuus voivat heikentää unenlaatua, eikä olo tunnu aamuisin virkeältä ja levänneeltä.
Jos nukahtaminen kestää pitkään, on todennäköistä, että unesi laatu ei ole paras mahdollinen.
Älypuhelin saattaa häiritä untasi siitäkin huolimatta, että olet laittanut laitteen syrjään jo hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa.
Esimerkiksi makuuhuoneen tunkkainen ilma tai vieressä levottomasti nukkuva kumppani voivat tehdä hallaa unenlaadullesi.
Toisen kanssa nukkuminen voi olla todella epämiellyttävää, varsinkin jos kumppani on kuuma kuin patteri.
Lemmikkieläimen kanssa nukkuminen voi heikentää unenlaatuasi. Myös tyynyjen määrä tulisi pitää maltillisena.
Voit monella tapaa vaikuttaa siihen, kuinka hyvin nukut yöllä.
Univelkojen kuittaaminen viikonloppuisin kielii riittämättömästä yöunesta arkisin.
Jos pitkistä unista huolimatta olo tuntuu aamulla nuutuneelta, on mahdollista, että kärsit tietämättäsi hampaiden narskuttelusta tai treenaat liian myöhään illalla.
Tuntuuko sinusta aina aamuisin siltä, ettet nukkunut yön aikana laisinkaan? Unenlaatuun kannattaa panostaa jo ennen nukkumaanmenoa.
Kukapa ei haaveilisi laadukkaista, katkeamattomista yöunista.
Tutkimusnäyttöä vaihtoehdoista on yllättävän vähän.
Omaan terveyteen voi vaikuttaa pienin teoin.
Käytkö suihkussa iltaisin vai aamuisin? Peseytyminen vaikuttaa kehon toimintoihin ja siten voit vaikuttaa myös vireystilaasi.
Tiesitkö, että luonteenpiirteilläsi saattaa olla yhteys unirutiineihisi? Luovat ihmiset ovat yleisemmin yökyöpeleitä ja tarkoilla ihmisillä saattaa olla vaikeuksia nukkua. Pitävätkö väittämät paikkaansa sinun kohdallasi?  
Laadukkaat yöunet takaavat hyvän päivän.