Snapchatiin suuri muutos – mainoksia kaverien kuvien sekaan

Muutos on merkittävä käyttökokemuksen kannalta, mutta myös Snapchatin liikevaihdon kannalta.

Julkaistu:

Suosittu kuvien ja videoiden jakamiseen keskittyvä Snapchat-sovellus alkaa näyttää mainoksia kavereiden julkaisujen lomassa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että katsoessaan kavereiden kuvia ja videoita, eli ”tarinoita”, käyttäjä alkaa nyt nähdä myös Snapchat-alustalle varta vasten suunniteltuja mainoksia.

The Verge -sivusto kertoo, että mainoksista on mahdollista johtaa käyttäjä muun muassa katsomaan mainosvideota tai mainostajan nettisivustoa. Joidenkin mainosten kautta pääsee myös lataamaan uusia sovelluksia puhelimeen. Snapchat lupaa arvioida jokaisen mainoksen erikseen, jotta laatu pysyy hyvänä.

Snapchatin sijoittajille suuntaama esitelmätiedosto vuosi aiemmin julkisuuteen, ja sen mukaan Snapchatin liikevaihto oli vuonna 2015 noin 52 miljoonaa euroa. Vuonna 2017 Snapchat haluaa yltää jopa liki 900 miljoonan euron liikevaihtoon.

Lue myös: Snapchat sai haastajan? Sallii viestin poistamisen vielä siinäkin vaiheessa, kun se on jo lähetetty

Lähde: The Verge