Kuva: Fotolia

Nainen jumittui hissiin - sai vastauksen avunpyyntöön puolen vuoden jälkeen

12.09.2016 11:45 - Mika Parikka

Monen ihmisen pahin painajainen on jumittua hissiin. Jos hissin oma hälytysjärjestelmä ei toimi, voi turvautua sosiaalisen median voimaan.

Klaustrobofia tarkoittaa suljetun paikan kammoa. Jokapäiväisessä elämässä ehkäpä potentiaalisin tapa joutua suljettuun ahtaaseen paikkaan, ovat hissit, jotka toisinaan jäävät jumiin. Jos hissiin kuitenkin sattuu jäämään jumiin, on apu yleensä nopeasti tarjolla.

Yhdysvaltalainen Amanda Carpenter jäi hissiin jumiin Baltimore-Washingtonin kansainvälisellä lentokentällä sijainneella matkustajajunayhtiö Amtrakin juna-asemalla. Nainen päätti pyytää apua Twitterissä, sillä normaalit avunpyynnöt eivät ottaneet tuulta alleen.

"Hei tyypit, olen jumissa Amtrakin hississä Baltimore-Washingtonin lentokentällä. Apua?" Nainen twiittasi.

Hän huomasi myös, että hissin huoltoaika oli umpeutunut.

"Täällä on myös lappu, josta käy ilmi, että tarkistuskäynnin aikaraja on mennyt umpeen hississä, jossa olen jumissa. Kiitos Amtrak", hän jatkaa.

Lopulta Carpenter sai apua ja pääsi ulos hissistä. Tarina ei kuitenkaan loppunut siihen, sillä puolisen vuotta tapahtuneen jälkeen Amtrak tiedusteli Twitterissä, pääsikö Carpenter ulos hissistä.

Luojan kiitos vastaus oli myöntävä. Amtrakin viesti lähti leviämään kulovalkean tavoin Twitterissä, mutta sille löytyi lopulta luonnollinen selitys.

Twiitti oli uudelleentwiitattu syyskuussa ja Amtrakilla joku luuli sen ilmeisesti olleen tuore tapaus. Pienen selvittelyn jälkeen kävi toteen, että Carpenterille oli vastattu myös tuoreeltaan alkuperäisen twiitin jälkeen.

Jälleen sosiaalinen media näytti voimansa, mutta hieman ikävällä tavalla Amtrakia ajatellen.

Lähde: UNILAD

Lue myös: Miten valita nopein jono ruokakaupassa? 3 täsmävinkkiä, joilla selviät voittajana ulos

Kilpailut

Uusimmat