Kuva: Fotolia

Palautusjuoma, jota lihakset rakastavat - katso helppo ohje

20.12.2016 16:30 - Reija Saarinen

Juoma on helppo tehdä kotona heti treenin jälkeen.

Palautusjuoma auttaa kehoa palautumaan rankasta treenistä ja samalla tehostaa treenin vaikutusta, ainakin, jos treeni on kovaa ja tavoitteellista.

Usein palautusjuomatarvikkeet hankitaan kaupasta. Valmis jauheseos kun on superhelppo heittää vaikka maidon joukkoon. Jos kuitenkin haluaa kokeilla jotain uutta ja herkullista, kannattaa testata suloisen keltaista palautusjuomaa, jonka kuka tahansa voi tehdä hetkessä.

Laita ensin kippoon noin 2,5 desilitraa sokeroimatonta kookos- tai mantelimaitoa. Tämän jälkeen heitä sekaan puoli teelusikallista kurkumaa, joka auttaa tehokkaasti lihaksia palautumaan. Lisää vielä puoli teelusikallista inkiväärijauhetta sekä 1/4 teelusikallista kardemummaa. Lopuksi lorauta sekaan vielä teelusikallinen hunajaa.

Sulje kansi ja sekoita ainesosat keskenään. Kaiken kaikkiaan käsivoimia treenataan sheikkaamisen muodossa noin kahden minuutin ajan.

Kaada lopuksi seos siivilän läpi kippoon ja heitä sekaan jääpaloja. Lopuksi nauti ja anna lihaksillesi hetken rauha.

Lue myös: Jätä urheilujuomat hyllyyn - 7 ruoka-aineitta joilla yllät vastaaviin suorituksiin!

Lähde: Popsugar

Suosittelemme

Uusimmat