Kuva: Shutterstock / Instagram

Alusvaatemalli laukoo suorat sanat alastaan - vain "tylsäkasvoisia" ja laihoja palkataan!

31.01.2019 20:30 - Senni Loikala

Australialainen alusvaatemalli Tiah Eckhardt uskoo, että persoonalliset piirteet mallin kasvoissa ja vartalossa kääntyisivät voitoksi mainostajalle.

Alusvaatemalli Tiah Eckhardt julkaisi keskiviikkona Instagramissa päivityksen, jossa hän kritisoi mainostajien mallivalintoja. Päivitys leviää vauhdilla ja siitä on uutisoitu useissa medioissa ympäri maailmaa.

Olen äärettömän kyllästynyt näkemään mainoksissa pelkästään malleja, joiden vaatekoko on 30-32 ja joiden kuppikoko on joko A tai B”, Eckhardt kertoo. Malli painottaa, ettei hänellä ole mitään laihoja malleja vastaan. Rinnalle kaivattaisiin Eckhardtista malleja, joiden vartalossa ja persoonassa olisi jotakin kiinnostavampaa.

Mainostajien sudenkuoppa?

Mainoksissa kannattaisi hyödyntää persoonallisia malleja, uskoo Eckhardt. ”Haen kokemuksia, ja mikään muu ei saa minua paremmin pysähtymään, kuin kiinnostavat kasvot (niissä täytyy olla edes vähän persoonaa) tai rehevät rinnat, pehmeä vatsa, kookkaat olkapäät tai reisilihakset.

Eckhardtin mielestä laihojen mallien suosiminen voi kääntyä mainostajia vastaan eikä välttämättä edistä myyntiä niin tehokkaasti, kuin jos yritys palkkaisi toisenlaisia malleja. ”Laihojen mallien näkeminen ei herätä minussa tunteita eikä saa kiinnostustani heräämään, ohitan heidät nopeasti. Mainostajan näkökulmasta tämä on pahin mahdollinen reaktio, jonka voi potentiaaliselta asiakkaalta saada.

Vartalo voi muuttua lyhyessä ajassa

Päivityksessä on kolme kuvaa Eckhardtista. Kaikki niistä on otettu kolmen vuoden sisällä. Kuvista huomaa, että alusvaatemallin vartalossa on tapahtunut muutoksia raskauden myötä. ”Painoin aiemmin 50 kiloa. Olen painanut myös 60 ja 70 kiloa. Olen ollut langanlaiha, pehmeä ja kurvikas, urheilullinen ja kaikkea siltä väliltä.

View this post on Instagram

A lot is often said about the fashion/lingerie/advertising industries only using very thin models. Here’s my personal opinion (shocker, I know)... I do not think there’s anything wrong with thin body types. I have been 50kg before. I’ve been 60 and 70kg. I’ve been dainty-skinny, soft and curvy, athletic, and all those places in between*. No one type is better than another. However, I am sick of seeing only size 2-4/32-34A-B cups. Not because there’s anything wrong with it, but because I’m bored out of my brain by it. I’m literally desensitized to such imagery. It doesn’t even make me feel bad about myself! It would actually be good for advertisers if it did- insecurity makes you buy their ‘aspirational’ stuff and then you feel better! (😂). It actually just makes me feel nothing and doesn’t even catch my attention- I just flick right past. And that, dear advertisers, is the the worst possible reaction a potential consumer could have. I don’t know about you, but now, at this point of singular-body-type fatigue I’m experiencing, nothing makes me engage quite like an interesting face (or at least one that has some personality), or something like a great pair of boobs, a soft stomach or some killer shoulders or leg muscles. This is not about one body type over another, this is about desensitization and a new culture of consumers that can edit their feeds and choose to block you out now. Bore them and they will. *The above three photos were all taken in the past 3 years. There are points I was even thinner, and others where I was bigger, or more muscular. And they are ALL great. Just using as an example to show how much the female body can fluctuate.

A post shared by Tiah Eckhardt (@the_tiah) on

Jos päivitys ei näy, pääset katsomaan sen tästä.

Lue myös: 63-vuotias malli paljastaa, mikä pitää hänet nuorekkaana - "Olen nyt onnellisempi kuin koskaan"

Lue myös: Victoria´s Secret -malli esitteli upeaa vartaloaan alusvaatekuvauksissa - katso

Lue myös: Down-malli Madeline Stuart haluaa alusvaatemalliksi - "Suurin unelmani"

Kilpailut

Uusimmat