Oletko liian vanha, jotta ymmärtäisit nuorille suunnattuja emoji-viestejä? Kokeile

15.07.2015 13:45 - Senni Loikala

Päihteidenvastaisessa kampanjassa yritetään kertoa nuorille tärkeitä asioita pelkästään kuvaikoneita käyttämällä.

Yläasteikäisille suunnattu päihteitä vastaan taisteleva kampanja ei välttämättä avaudu vanhemmille, sillä sen viestit ovat kerrottu pelkästään emojeita käyttämällä.

Kyseessä on lasten ja nuorten päihteidenkäyttöä vastaan taistelevan Partnership for Drug-Free Kids -organisaation tuore kampanja, jonka mainoksia nähdään niin tienvarsilla, lehdissä, elokuvateattereissa kuin älypuhelimissakin.

Tärkeitä viestejä

Mainokset voivat näyttää siansaksalta monien silmiin, mutta emojeita tottuneesti käyttävät nuoret pystyvät ymmärtämään niiden viestit. Mainoksissa on keltaisella pohjalla putkeen kuvaikoneita, jotka yhdessä muodostavat tärkeän viestin.

Yhdessä mainoksessa emojit muodostavat viestin: "Tahdon kuulua joukkoon, mutta en tahdo tupakoida", kun taas toisessa: "Tuntuu kuin kaikki tekisivät sitä."

- Tiesimme, että tahdoimme päästä ikätoverin tasolle, joten päätimme tehdä jotakin heidän kielellään, kommentoi kampanjan copywriter Amanda Roberts.

Välittyvätkö emojeilla kerrotut viestit sinulle saakka? Pääset katsomaan kaksi mainoskuvaa täältä.

Lue myös: Yksi tupakka lyhentää elinaikaasi vartilla - entä annos alkoholia?

Lähde: Adweek

Kilpailut

Uusimmat