YouTuben tykätyin ja vihatuin pelitraileri selvitettiin

Ero tykätyimmän ja vähiten tykätyn välillä on valtava.

Julkaistu:

Pelisarjat Battlefield ja Call of Duty ovat kilpailleet vuosia parhaan sotapelin tittelistä. Nyt näyttää siltä, että Battlefield on vetänyt pitemmän korren – ainakin videopalvelu YouTuben perusteella.

Forbes kertoo, että lokakuussa tulevan Battlefield 1:n traileri on YouTuben historian tykätyin videopelitraileri. Se on kerännyt lähes 1,3 miljoonaa tykkäystä viidessä päivässä.

Battlefieldin keräämät luvut ovat epätavallisen suuria. Esimerkiksi kaksi muuta suosittua peliä, Grand Theft Auto V ja Skyrim, ovat keränneet ”vain” 281 000 ja 51 000 tykkäystä trailereillaan.

Vihatuin pelitraileri saattaa yllättää

Myös kilpakumppani Call of Duty: Infinite Warfaren tykkäysluvut ovat historiallisia – mutta vähemmän mairittelevalla tavalla. Trailerin dislike-nappulaa on nimittäin painanut lähes 1,7 miljoonaa katsojaa. Se tekee videosta YouTuben historian neljänneksi vihatuimman.

Kiistanalaisen listan kärkeä pitää poppari Justin Bieberin kappale Baby.

Lue myös: ARVOSTELUSSA: TOM CLANCY’S THE DIVISION (PC)

Lähde: Forbes