Kuva: Shutterstock

Pahimmat dieetti-virheet, jotka voit tehdä - älä sorru näihin, kun haluat kesäkuntoon!

03.05.2018 17:15 - Senja Rapila

Kaikista tehokkain tapa laihtua on liikkua ja syödä oikein. Oikotietä - ainakaan pitkä-aikaiseen - onneen ei ole.

Monet aloittavat innokkaan laihdutuksen ja kesädieetin päästäkseen parempaan kesäkuntoon. Pop Sugar -julkaisussa kuitenkin muistutetaan, että muutamia virheitä kannattaa välttää, kun alkaa karsia ruokavaliotaan "terveellisempään" suuntaan.

Ethän sinä sorru yleisimpiin dieetti-virheisiin? Voit lukea ne alapuolelta.

1. Kokonaisista ruokaryhmistä luopuminen

Älä luovu kokonaisista ruokaryhmistä, kuten vehnästä, hedelmistä tai muista, sillä saatat samalla leikata ruokavaliostasi tärkeitä ravintoaineita. Jos haluat luopua jostain, selvitä tarkkaan se, millä voit korvata siitä ruokaryhmästä saatavat ravintoaineet kuten vitamiinit tai kuidut.

2.  Liian vähän syöminen

Vaikka kalorimäärän vähentäminen tuntuisikin helpoimmalta tavalta laihduttaa, ei se ole suositeltavaa. Jossain vaiheessa kroppasi menee "selviytymistilaan" ja hidastaa aineenvaihduntaasi, koska se ei saa tarpeeksi ruokaa ja energiaa. Silloin se ottaa energian lihaksistamme.

3. "Dieettiruokien" syöminen

Kaupoissa myydään erilaisia dieettiruokia ja -juomia, kuten dieettikokista. Vaikka onnistuisitkin tällä vakiolimun vaihtamisella pudottamaan kilon tai kaksi, sen pitkäaikaiset vaikutukset eivät ole niin hyviä. Kalorittomissa ruuissa ja juomissa makua parannellaan usein myös sokerilla tai suolalla, sekä "sokerittomat" ruuat sisältävät kemikaaleja.

Lähde: Pop Sugar

Lue myös: Kuntosalilla huhkivalle ylipainoiselle naiselle kirjoitettiin avoin kirje - ele tyrmättiin nopeasti

Lue myös: Eikö dieettisi sovikaan sinulle? 6 hälytysmerkkiä, joita ei tulisi jättää huomiotta

Lue myös: Mustikka, avokado ja suklaa - 7 superruokaa, joiden avulla aivosi jaksavat

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat