Kuva: Shutterstock

Eikö uni tule? Hypnoterapeutti opastaa helpon harjoituksen, josta on apua

06.07.2019 19:15 - Karoliina Kotala

Nukahtaminen tuottaa monelle toisinaan vaikeuksia, mutta vaivaan voi löytyä apu helposta harjoitteesta.

Nukahtamiseen ja nukkumiseen on nykyisin tarjolla monenlaista apua, silti osa kärsii jatkuvasti univaikeuksista. Jos muut keinot on jo kokeiltu, kannattaa kokeiluun ottaa uniasiantuntija ja hypnoterapeutti Chloe Brotheridgen viisivaiheinen harjoitus.

1. Mene normaalisti nukkumaan. Maatessasi sängyssä hengitä syvään vatsaan asti. Laske kolmeen hengittäessäsi sisään ja laske viiteen hengittäessäsi ulos.

2. Kuvittele mielessäsi alaspäin menevät portaat, jotka johtavat sinut rauhoittavaan paikkaan. Se voi olla vaikkapa rauhallinen ranta, puutarha, metsä tai mikä tahansa haluatkin.

3. Kuvittele astuvasti portaita alaspäin kohti tuota rauhoittavaa paikkaa. Tunnet rentoutuvasi joka askeleella, jonka astut alaspäin portaita. Laske portaita astuessasi samalla kymmenestä yhteen astuessasi portaita.

4. Kun olet perillä rauhoittavassa paikassa, anna itsellesi todella lupa olla ja nauttia. Käytä kaikkia aistejasi; tarkkaile mitä näet, kuulet, tunnet ja haistat ympärilläsi.

5. Lopuksi kerro itsellesi jokin positiivinen ajatus nukkumisesta, kuten “Olen täysin rentoutunut”, “Nukahdan helposti ja rauhassa” tai “Herään levänneenä ja energisenä”.

Lähde: Women’s Health Magazine

Lue myös: Onko helteellä liian tukalaa nukkua? Yllättävä niksi takaa viileämmät unet hetkessä

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat