Kaikki artikkelit

Miten yövuorolaisen kannattaa ajoittaa unensa? Unilääkärin vastaus on yksinkertainen.
Tuore kirja pureutuu erilaisiin menetelmiin, jotka auttavat nukahtamaan.
Jotkut välttelevät kahvin juomista illalla, sillä uskovat kofeiinin vievän yöunet. Pelko saattaa olla turha, väittävät tutkijat.
Yleinen asenneilmapiiri seksiä ja seksuaalisuutta kohtaan voi osaltaan vaikuttaa siihen, miten hyvin eroottiset unet jäävät mieleen.
Kahden yliopiston tutkijat ovat selvittäneet toimivimmat keinot muuttaa omaa ilta- ja aamurytmiään.
Nukahtaminen tuottaa monelle toisinaan vaikeuksia, mutta vaivaan voi löytyä apu helposta harjoitteesta.
Päiväunien mitta olisi hyvä pitää reilusti alle tunnissa.
Jaloille asetettu lämpö viilentää kehoa muualta.
Jos lapsen yrittäminen tuntuu parisuhteessanne ajankohtaiselta, olisi miehen aika katsoa nukkumisrutiininsa uusiksi.
Uni saattaa yllättää mitä erikoisimmissa paikoissa.
Tuhmien puhuminen voi kieliä esimerkiksi siitä, että uneksijan tulisi valveilla ollessaan höllätä kiristävää pipoa hieman.
Kahden vallitsevan unityypin rinnalle on löydetty kaksi uutta.
Tutkimuksen mukaan sisäisen kellon toimintaa voi aikaistaa noin kahdella tunnilla.
Pomon lisäämä kuva on levinnyt ympäri maailmaa.
Pienetkin muutokset unirytmissä voivat aiheuttaa aineenvaihdunnallisia häiriöitä, väitetään tuoreessa tutkimuksessa.
Kuva on saanut satoja kommentteja.