Kaikki artikkelit

Myös liian pitkät yöunet voivat koitua terveydelle haitallisiksi.
Melatoniini ei auta, jos olosuhteet nukkumiselle ovat muutenkin pielessä.
Joskus asiaa joutuu selvittämään lääkärissä asti.
Tutkimukset osoittavat, että kahdeksan prosenttia unista on seksuaalisia, joista neljä prosenttia johtavat orgasmiin.
Aivojen tiedonkäsittelyä voivat heikentää sekä liian pitkät että lyhyt unet.
Helteet verottavat monen yönia.
Fysioterapeutti Tommi Närvänen kertoo, mitä asennossa kannattaa ottaa huomioon.
Säännöllinen unirytmi auttaa nukkumaan tarpeeksi.
Nukahtamista voi omalla toiminnallaan helpottaa tai hankaloittaa.
Paremmat yöunet voi saavuttaa simppeleilläkin muutoksilla.
Tutkimukset osoittavat, että kahdeksan prosenttia unista on seksuaalisia, joista neljä prosenttia johtavat orgasmiin.
Asiantuntija antaa myös vinkkejä, millaista yövaloa tulisi tarpeen vaatiessa käyttää.
Joidenkin tutkittavien yöunet pitenivät jopa 40 minuutilla.
Yksittäinen herääminen silloin tällöin ei todennäköisesti kerro mistään vakavammasta.
Nukahtamistekniikan väitetään auttavan nukahtamaan jopa vain kahdessa minuutissa.
Sänky tuntuu usein aamulla erityisen kutsuvalta.