Kaikki artikkelit

Yöunien laatuun on mahdollista vaikuttaa pienilläkin teoilla.
"Sisäisestä kellosta" löytyi yhteys mielenterveyteen, selviää laajasta tutkimuksesta.
Närästys ja ahdistuneisuus voivat heikentää unenlaatua, eikä olo tunnu aamuisin virkeältä ja levänneeltä.
Jos nukahtaminen kestää pitkään, on todennäköistä, että unesi laatu ei ole paras mahdollinen.
Kumppanin ruumiinlämpö saattaa vaikuttaa myös sinun yöuniisi voimakkaasti.
Arkipäiväiset tavat tekevät hallaa yöunen laadulle jopa huomaamattamme.
Tutkimus selvitti, nukkuvatko naiset paremmin koiransa, kissansa vai kumppaninsa vieressä.
Magnesiumin lisääminen ruokavalioon voi lievittää stressiä sekä tehdä nukahtamisesta helpompaa.
Julkkisnaisia rentouttaa iltaisin muun muassa laventelin tuoksu sekä sitruunatee.
Televisio tulisi aina sammuttaa ennen unille käymistä.
Varsinkin Yhdysvalloissa kampanjoidaan, jotta ihmiset nukkuisivat ovi kiinni.
Esimerkiksi tomaatti ja kirsikat ovat hyvä vaihtoehto iltapalalle.
Pelkästään aamiainen heti heräämisen jälkeen voi parantaa yöuniasi.
Kyseisen niksin kerrotaan purevan jopa 96 prosenttiin ihmisistä.
Esimerkiksi happamat mehut eivät ole paras mahdollinen vaihtoehto iltapalalla.
Asioiden pähkäileminen ennen unta ei tee hyvää unille.