Kaikki artikkelit

Arkipäiväiset tavat tekevät hallaa yöunen laadulle jopa huomaamattamme.
Tutkimus selvitti, nukkuvatko naiset paremmin koiransa, kissansa vai kumppaninsa vieressä.
Magnesiumin lisääminen ruokavalioon voi lievittää stressiä sekä tehdä nukahtamisesta helpompaa.
Julkkisnaisia rentouttaa iltaisin muun muassa laventelin tuoksu sekä sitruunatee.
Televisio tulisi aina sammuttaa ennen unille käymistä.
Varsinkin Yhdysvalloissa kampanjoidaan, jotta ihmiset nukkuisivat ovi kiinni.
Esimerkiksi tomaatti ja kirsikat ovat hyvä vaihtoehto iltapalalle.
Pelkästään aamiainen heti heräämisen jälkeen voi parantaa yöuniasi.
Kyseisen niksin kerrotaan purevan jopa 96 prosenttiin ihmisistä.
Esimerkiksi happamat mehut eivät ole paras mahdollinen vaihtoehto iltapalalla.
Asioiden pähkäileminen ennen unta ei tee hyvää unille.
Älypuhelin saattaa häiritä untasi siitäkin huolimatta, että olet laittanut laitteen syrjään jo hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa.
Univaje lisää muun muassa ahdistusta ja hidastaa haavojen sekä muiden vammojen paranemista.
Alasti nukkuessa hikoilu vähenee, jolloin myös iho voi paremmin.
Esimerkiksi makuuhuoneen tunkkainen ilma tai vieressä levottomasti nukkuva kumppani voivat tehdä hallaa unenlaadullesi.
Jatkuva tuuletus voi johtaa lihaskipuihin ja päänsärkyyn.