Kaikki artikkelit

Helteet verottavat monen yönia.
Fysioterapeutti Tommi Närvänen kertoo, mitä asennossa kannattaa ottaa huomioon.
Säännöllinen unirytmi auttaa nukkumaan tarpeeksi.
Nukahtamista voi omalla toiminnallaan helpottaa tai hankaloittaa.
Paremmat yöunet voi saavuttaa simppeleilläkin muutoksilla.
Tutkimukset osoittavat, että kahdeksan prosenttia unista on seksuaalisia, joista neljä prosenttia johtavat orgasmiin.
Asiantuntija antaa myös vinkkejä, millaista yövaloa tulisi tarpeen vaatiessa käyttää.
Joidenkin tutkittavien yöunet pitenivät jopa 40 minuutilla.
Yksittäinen herääminen silloin tällöin ei todennäköisesti kerro mistään vakavammasta.
Nukahtamistekniikan väitetään auttavan nukahtamaan jopa vain kahdessa minuutissa.
Sänky tuntuu usein aamulla erityisen kutsuvalta.
Unirytmi voi käännähtää väärään suuntaan jo parissa yössä.
Urheilun ajoituksella ja urheilumuodolla on väliä nukahtamisen suhteen.
Liian myöhäinen nukkumaanmenoaika altistaa sydänsairauksille.
Jääpalojen sijoittaminen kehon oikeisiin kohtiin helpottaa kuumuudessa kärvistelevää.
Muun muassa tulisen ruoan syöminen noin 2-3 tuntia ennen nukkumaanmenoa saattaa auttaa nukkumaan paremmin.