Kaikki artikkelit

Magnesium rentouttaa tehokkaasti niin mieltä kuin kehoakin.
Jos tapa ei toistu joka ilta, et tee merkittävää hallaa hiustesi kunnolle.
Sikiöasennossa nukkuminen vähentää painetta vatsan alueelta, joka puolestaan voi lievittää kuukautiskipuja.
Pia Penttala huomasi Supernanny Suomi -ohjelman kuvausten aikana, että lapsilla oli sängyssään paljon leluja. Penttala kertoo, millaisia hyviä nukkumatottumuksia tukevia muutoksia perheissä tehtiin.
On olemassa muutamia sellaisia aiheita, joista yllättävän moni meistä näkee unta.
Painavampi peitto alentaa verenpainetta ja hidastaa sykettä.
Tutkijat yllättyivät lapsensaannin pitkäkestoisesta vaikutuksesta vanhempien yöunien määrään. Vanhempien nukkumistottumukset eivät olleet ennallaan, kun lapsi oli kuusivuotias.
Esimerkiksi ahdistuneisuus altistaa katkonaiselle yöunelle.
Yöunien laatuun on mahdollista vaikuttaa pienilläkin teoilla.
"Sisäisestä kellosta" löytyi yhteys mielenterveyteen, selviää laajasta tutkimuksesta.
Närästys ja ahdistuneisuus voivat heikentää unenlaatua, eikä olo tunnu aamuisin virkeältä ja levänneeltä.
Jos nukahtaminen kestää pitkään, on todennäköistä, että unesi laatu ei ole paras mahdollinen.
Kumppanin ruumiinlämpö saattaa vaikuttaa myös sinun yöuniisi voimakkaasti.
Arkipäiväiset tavat tekevät hallaa yöunen laadulle jopa huomaamattamme.
Tutkimus selvitti, nukkuvatko naiset paremmin koiransa, kissansa vai kumppaninsa vieressä.
Magnesiumin lisääminen ruokavalioon voi lievittää stressiä sekä tehdä nukahtamisesta helpompaa.