Kuva: Shutterstock

Kotitreenaaja, tiedätkö oikean kyykkytekniikan? Valmentaja oikaisee neljä yleisintä virhettä

04.05.2021 10:15 - Emmi Moilanen / emmi.moilanen@bauermedia.fi

Oikeanlainen tekniikka säästää niveliä ja ennaltaehkäisee loukkaantumisia.

Koronavuoden aikana yhä useampi meistä on siirtynyt kotitreenien pariin ja vaikka kotoa ei löytyisikään yhtä raskaita painoja kuin kuntosalilta, myös kehonpainotreenillä saa hien pintaan ja sykkeen kohoamaan. Vaikka treenivastuksena toimii vain oma paino, on yhä tärkeää kiinnittää huomiota oikeanlaiseen treenitekniikkaan. Kun tekniikka on kunnossa, säästät niveliäsi ja ennaltaehkäiset loukkaantumisia.

Valmentaja Kayla Itsines julkaisi Instagram-tilillään videon, jossa näyttää oikeat kyykkytekniikat neljään eri kyykkyvariaatioon. Pääset katsomaan alta yleisimmät virheet sekä niksit, joilla korjata liikkeet teknisesti oikeiksi.

Lue myös: Neljän minuutin treeni nostaa hien pintaan - katso valmentajan ohjevideo

Lue myös: Tehotreeni seinää hyväksi käyttäen - aikaa kuluu vain kymmenen minuuttia

Lue myös: Eikö juoksulenkki huvita? 4 hyvää syytä vaihtaa treeni kävelyyn

Kilpailut

Uusimmat