Arvostettu talouslehti puuttui työntekijöidensä ulkonäköön: Ei kiiltäviä otsia

07.05.2013 15:15 -

Arvostettu Wall Street Journal -lehti muistutti videoissa esiintyviä toimittajia ulkonäön merkityksestä. 

Talouslehti Wall Street Journalin johtajat yllättivät viikonlopun vietosta töihin palanneet työntekijänsä lähettämällä heille yhteisen viestin. Julkaisun toimituspäällikkö Matt Murray ja video-osaston päällikkö Chris Cramer muistuttavat viestissään alaisiaan siitä, kuinka lehdessä käytetään yhä enemmän videojuttuja ja tämä asettaa ehtoja myös työntekijöiden ulkoiselle olemukselle.

Allekirjoittaneiden mielestä jokaisen videotuotantoon osallistuvan toimittajan tuli jatkossa ottaa huomioon yhä tarkemmin se, miltä he näyttävät videokuvassa.

- Ihmiset katselevat - ja he katselevat sinua, kirjeessä muistutetaan.

Murray ja Cramer kehottavat työntekijöitään, sekä naisia että miehiä, pukeutumaan siististi, kampaamaan tukkansa ja vierailemaan maskeeraushuoneessa ennen esiintymistä tai edes tupsauttamaan hieman puuteria nenänpäähän.

- Haluat varmasti että huomio kiinnittyy loistavaan journalismiin eikä kiiltävään otsaasi, miehet alleviivaavat.

Kaksikko kehotti toimittajia buukkaamaan tuottajilta muutaman minuutin ylimääräistä aikaa saadakseen oman habituksensa edustavaksi ennen kameran eteen astumista.

Lähde: TalkingBizNews

Kilpailut

Uusimmat

Error - Virhe: 0 - Voice.fi

Pahoittelut (virhe 0)

Hakemaasi sivua ei löytynyt. Käytä navigaatiota löytääksesi hakemasi sivun.