Kaikki artikkelit

Ärtyneisyyden lisäksi univaje voi aiheuttaa myös pohjattomalta tuntuvaa nälkää.
Haukottelun lisäksi väsymys aiheuttaa myös useita muita fyysisiä oireita.
Univaje lisää muun muassa ahdistusta ja hidastaa haavojen sekä muiden vammojen paranemista.
Piparmintun tuoksu ja runsas veden juominen ovat täsmäkeinoja väsymyksen torjumiseen.
Päivän aikana syöty proteiinipitoinen ateria auttaa pitämään energiatasoa yllä pidempään.
Hankaluudet painonpudotuksen taustalla voivat johtua ainoastaan unen määrän puutteesta.
Testiä varten tarvitset lusikan ja metallitarjottimen.
”Unettomuus on nykyajan kansantauti. Se on nolo vaiva: pärjäävän ihmisen pitäisi hallita stressinsä ja kyetä nukkumaan.”
Eri ikäryhmien älypuhelimen käyttötottumukset poikkeavat toisistaan hyvinkin paljon.
Vajaiden yöunien jälkeen sinun ei kannata lähteä koviin crossfit-treeneihin tai aloittaa tiukkaa ajatustyötä vaativaa tehtävää, sillä aivosi ovat lyhyen lepojakson jäljiltä varsin heikossa hapessa.
Muutama kuppi kahvia ja terveelliset, proteiinipitoiset ateriat takaavat, että selviät työpäivästäsi ongelmitta, vaikka olisit edellisenä yönä nukkunut vain muutaman hassun tunnin.
Haluatko välttyä tummilta silmänalusilta ja samealta iholta? Karsi siis alkoholi pois ja huolehdi riittävistä yöunista.
Monet  yrittävät paikata lyhyiksi jääneitä yöuniaan kahvilla tai päivätorkuilla, vaikka se ei todellakaan kannata.
Tuntuuko sinusta, ettet ole pirteä, vaikka nukkuisitkin tarpeeksi? Syy voi löytyä monesta muustakin asiasta kuin univajeesta.
"Kohtuus kaikessa." Näin sanotaan niin ruoasta kuin nukkumisesta. Liian vähäinen uni näkyy heti ruokailutottumuksissa.  
Avioerolla saattaa olla suuriakin vaikutuksia eroavan ihmisen terveyteen.