Kuva: Fotolia

Nainen unohti lompakon kotiin - kampaaja ei antanut poistua salongista ennen maksua

20.09.2016 18:00 - Rea Tallgren

Nainen yritti ehdottaa laskun maksamista nettipankilla tai puhelimensa ja laukkunsa jättämistä pantiksi lompakon hakemista varten, mutta hänen mukaansa mikään ehdotus ei kelvannut työntekijöille, jotka soittivat lopulta vartijoille.

Australialainen nainen on julkaissut Facebookissa päivityksen, joka on herättänyt runsaasti huomiota. Päivityksessään hän kertoo menneensä kampaajalle ja huomanneensa vasta 30 dollarin toimenpiteen oltua ohi, että hänen lompakkonsa oli unohtunut kotiin.

Hän oli löytänyt laukustaan 15 dollaria ja kysynyt, onko hänen mahdollista jättää laukkunsa ja puhelimensa pantiksi ja käydä hakemassa kotoa puuttuvat rahat. Tähän kampaaja oli sanonut ei, ja vaatinut, että nainen pyytää jonkun paikanpäälle maksamaan uupuvan osuuden summasta.

Naisen mukaan hän oli selittänyt, ettei hänen miehensä pääse tuomaan rahaa, koska perheen auto on hänellä itsellään. Hän oli myös kysynyt, olisiko hänen mahdollista maksaa summa puhelimensa välityksellä nettipankin kautta. Tähänkin työntekijät olivat vastanneet ei. 

Tässä vaiheessa nainen kertoo pyytäneensä työntekijän esimiestä paikalle. Kun hän oli tullut, oli hän toistanut saman, jota kampaaja oli sanonut; salongista ei voisi poistua ennen kuin on maksanut. 

"Hän puhui todella kovaan ääneen. Siinä vaiheessa inhimillinen erehdykseni oli jo muuttunut sellaiseksi nöyryytykseksi, että aloin itkeä."

"Vartija on jo kutsuttu"

Nainen kertoo pyytäneensä henkilökuntaa kutsumaan paikalle vartijan, jolloin esimies oli hänen sanojensa mukaan kertonut "kutsuneensa vartijan jo" naisen käytöksen takia. 

Paikalle saapunut vartija kuitenkin pelasti tilanteen. Hän kuunteli, mistä oli kyse ja kaivoi sitten taskustaan puuttuvat 15 dollaria. 

- Voit maksaa ne takaisin ehtiessäsi. Ymmärrän, miksi sinua nolottaa, vartija oli naisen mukaan sanonut. 

Hän kertoo ajaneensa heti kotiin ja maksaneensa velkansa saman päivän aikana. Hän kuitenkin halusi julkisesti kertoa kokemuksestaan, koska oli järkyttynyt saamastaan kohtelusta. 

Naisen kirjoitus on saanut aikaan sen, että nettikansa on alkanut spämmätä salongin Facebook-sivuja tylyillä arvosteluilla. Kirjoituksissa vaaditaan niin julkista anteeksipyyntöä kuin koko kampaamon sulkemistakin. Lisäksi työntekijöiden ja esimiesten toimintaa arvostellaan rajusti. 

Kertomuksessa ongelmallista on se, että kampaamon puolta tapahtuneesta ei ole kuultu ollenkaan. Kenties nainen itse on käyttäytynyt epäasiallisesti? Mikäli tilanne kuitenkin meni, kuten nainen selitti, toimittiinko salongissa sinun mielestäsi väärin? Vastaa kyselyyn alla. 

Toimivatko kampaamon työntekijät tökerösti?

Kyllä. (92.42%)
Eivät. (7.58%)

Lue myös: Hiukset voivat ohentua monesta syystä – täsmävinkit, joilla selätät ongelman

Lähde: Buzzfeed

Kilpailut

Uusimmat