Kuva: Fotolia

Kirjoitettiinko nimesi Starbucks-ketjun kahvikuppiin jälleen väärin? Hämmentävä syy yllättää

14.12.2016 12:15 - Elisa Jalasjoki

Teorian mukaan kyseessä on yrityksen nokkela keino tahkota ilmaista mainontaa.

Maailmanlaajuisesti levinnyt kahvilaketju Starbucks on tehnyt vuosien saatossa kahvikupin kylkiin väärin kirjoitetuista asiakkaiden nimistä oman tavaramerkkinsä. Youtubessa jaetun humoristisen Starbucks kirjoittaa nimesi tahallisesti väärin -videon teorian mukaan tähän on kuitenkin hämmentävä syy. 

Videon mukaan nimien väärin kirjoittaminen on tahallista ja se kuuluu ketjun luomaan brändiin. Teoria väittääkin, että nimet kirjoitetaan jatkuvasti väärin siksi, että todennäköisyys siitä, että jaat kuvan kahvikupistasi sosiaalisessa mediassa, kasvaa. Tämän seurauksena ketju saa ilmaista mainontaa, sillä Starbucksin vihreä logo jää helposti mieleen. 

Vaikka teoria saattaakin kuulostaa kaukaa haetulta, on se itseasiassa hyvin järkeenkäyvä. Esimerkiksi kuvapalvelu Instagramissa Starbucks-hashtagilla on jaettu jopa reilut 25 668 122 kuvaa.

Koko videon teoriasta voit katsoa alta.

Lue myös: Pikaruokaketjun kahvimuki paljastui kaksimieliseksi - katso

Lue myös: Älä ikinä mene ensitreffeille kahvilaan: "Jos pääset toisille treffeille, on se ihme"

Lähde: Cosmopolitan

Kilpailut

Uusimmat