Jääkarhut saivat yllättävän suojelijan - Coca-Cola lahjoittaa miljoonia

18.01.2013 23:15 - Heli Thoren

Jääkarhujen jäätikkökoti pienenee ilmaston lämpenemisen myötä. Nyt Limsajätti on päättänyt puuttua asiaan.

Ensimmäinen valkoinen nalle nähtiin Coca-Colan mainoksessa jo vuonna 1922. Tämä on yksi syy siihen, että limsajätti on yhdessä WWF:n kanssa lähtenyt suojelemaan jääkarhuja. Jääkarhuperheille Koti -kampanja tarkoittaa Coca-Colan osalta sitä, että yritys on sitoutunut lahjoittamaan 3 miljoonaa euroa seuraavan viiden vuoden aikana arktisten alueiden suojelutyöhön. Samalla myös ihmisiä kannustetaan lahjoittamaan ja tekemään pieniä ekotekoja, jotta valkoisilla nalleilla pyyhkisi paremmin.

Jääkarhu elää, metsästää ja lisääntyy sille elintärkeällä merijäällä. Ilmasto lämpenee koko ajan. Samalla myös jäätikköalue pienenee. Jääkarhuperheille Koti -kampanja pureutuu tähän ongelmaan. Paitsi että viimeistä jäljellä olevaa jääaluetta suojellaan, samalla myös tutkitaan kuinka voitaisiin löytää uusia keinoja karhujen elinpaikkojen turvaamiseen.

Lisätietoja: Arctic-home.fi

Katso kampanjan video täältä:

Kilpailut

Uusimmat