Airbnb-matkailupalvelun uusi mainos kuin suoraan kauhutrilleristä - katso, karmiiko myös sinua

17.07.2015 19:15 - Reetta Haverinen

Arvaatko, onko seuraava pätkä poistettu kohtaus Kubrickin Hohto-kauhuleffasta vai Airbnb-matkailupalvelun uusin kampanjamainos?

Yksittäisistä huoneista kokonaisiin taloihin ja pikkuyksiöistä upeisiin linnoihin välittävän Airbnb-majoituspalvelun tarjonta on päätä huimaava. Palvelun majoitusvaihtoehdot levittäytyvät 190 maan alueelle ja palvelun käyttäjäkunta on vähintään yhtä kansainvälistä sorttia.

Globaali palveluntarjoaja tahtoo parhaansa mukaan rohkaista ihmisiä matkustelemaan ja käyttämään yhteisöllisiä ja erilaisia majoituspalveluita vaihtoehtoina ketjuhotelleille. Yhteisöllisyyden hienoutta ja hyväntahtoisuuden ilosanomaa Airbnb tahtoo levittää myös uudella Is Mankind -kampanjallaan. 

Kampanjan mainosvideo on kuitenkin kaukana aurinkoisesta ja hyväntuulisesta audiovisuaalisesta teoksesta. Videopätkä on kuin suoraan psykologisesta kauhutrilleristä.

Pimeää käytävää pitkin tallusteleva lapsi ja taustalla soiva mystinen jousimusiikki saavat herkimpien katsojien selkäkarvat pystyyn. Lauseet, jotka videopätkän kertojaääni lausuu matalalla ja mysteerisellä soundilla, ovat myös kuin suoraan kauhuromaanin johdantokappaleesta:

"Olemmeko me hyviä. Mene ja katso. Katso heidän talonsa ikkunoista, jotta ymmärrät, mitä he näkevät.''

"Nuku heidän vuoteissaan, jotta tiedät, mistä he uneksivat."

Aika karmivaa, vai mitä?

Katso mainosvideo alta:



Lue myös: Minuutin mittainen kauhuelokuva nostaa karvat pystyyn - katsotko enää koskaan sängyn alle?

Lähde: Metro

Kilpailut

Uusimmat