Kuva: Fotolia

Teräksiset vatsalihakset pienellä vaivalla - katso miten onnistut

18.09.2017 18:15 - Reija Saarinen

Vain kolme kertaa viikossa riittää takaamaan tuloksia.

Teräksiset vatsalihakset voi saada, vaikka niitä ei treenaisi kuin muutaman kerran viikossa. Tätä mieltä on fysioterapeutti Lilly Sabri, jonka mielestä hyvä treenimäärä on noin kolmisen kertaa viikossa.

Hänen mukaansa kerrallaan aikaa kannattaa kuluttaa 10-15 minuuttia.

- Näen usein ihmisten kiirehtivän vatsatreeninsä kanssa. Tärkeinä onkin hidastaa vauhtia. Vain 10 minuuttia kolme kertaa viikossa riittää takaamaan tuloksia, hän kertoo.

Parasta on myös se, että treeniin ei todellakaan tarvita mitää laitteita, sillä homma onnistuu pelkän maton ja oman kehonpainon avulla.

Muutamia ohjeita hyviin treeniliikkeisiin näet alta.

View this post on Instagram

NEW YOUTUBE IS LIVEEEE 💥 The Ultimate 10 min Intense Abs, Flat Stomach Workout is going LIVE! 🙋🏼 Have you subscribed yet? The links in my bio ladies- so simply clicked & get ready for the ab burn! Here's a little teaser of 3 of the exercises ladies 💪🏼 Beware this workout totally burns 💥 1. Bicylcles Make sure your back stays completely flat in the mat. Please you finger tips by your temples and get a full rotation to hot the oblique muscles. You are aiming for the elbow to touch the opposite knee. To make it harder, take the legs lower to the floor. Be sure to not allow the lower back to leave the floor to prevent injury and activating he incorrect muscles 2. Toe reaches Take your legs up to 90 degrees, tuck your chin towards your chest and reach for the toes. To simplify this exercise, place the feet on the floor, the hands on the thighs and slide the hands up towards the knees. If this hurts the neck, be sure to support the head with you hand/s 3. Hundreds Bring both legs up to 90 degrees at the knees and the hips. Keep the lower back flat in the mat and bring your upper body up into a crunch. Hover the arms and pump the arms up and down. Breath in for 5 counts and out for 5 counts. To make it harder, straighten the legs and lower them to the floor, to simplify place the feet flat on the floor. Good Luck ladies 🍀 Looking forward to seeing you on my YouTube channel 😘 #lillysabri #leanwithlilly #absworkout #workoutanywhere

A post shared by Lilly 💪🏼 Workout Videos (@lillysabri) on

Lue myös: Treeniliike, jolla kiinteytät helposti koko vartaloa - onnistuu myös kotona

Lue myös: Treeniliike, jolla kiinteytät helposti koko vartaloa - onnistuu myös kotona

Lähde: Metro

Kilpailut

Uusimmat