Kuva: Shutterstock

3 liikkeen treeni takaa timmin keskivartalon - tarvitset avuksesi vain kahvakuulan

10.05.2019 15:15 - Emmi Moilanen

Popsugar-sivusto kysyi personal trainerilta parhaimmat kahvakuulaliikkeet keskivartalon vahvistamiseksi.

Keskivartalon lihasten kunto vaikuttaa ryhtiin ja esimerkiksi selkäkivut voivat johtua myös heikoista keskivartalon lihaksistosta. Popsugar-sivusto kysyi personal trainer Lacee Lazoffilta ja Vincent Metzolta, mitkä ovat tehokkaimmat treeniliikkeet keskivartalon vahvistamiseen.

Tehokas treeni koostuu vain kolmesta liikkeestä ja tarvitset avuksesi ainoastaan kahvakuulan. Pääset lukemaan ohjeet alta.

Heilautus kahdella kädellä:

(kuva: Shutterstock)

Heilautus alkaa kuvan mukaisesta alkuasennosta. Varmista, että varpaasi osoittavat hieman ulos päin ja selkäsi on suorana sekä keskivartalon lihaksisto jännitettynä.

Sisäänhengityksen aikana ponnista kyykystä ylös ja heilauta kahvakuula eteesi alla olevan kuvan mukaisesti. Jos haluat, voit jatkaa liikettä pääsi yläpuolelle saakka. Heilautusliike jatkuu niin, että palaat uloshengituksen aikana aloitusasentoon. Tämä lasketaan yhdeksi toistoksi.

Tee liikettä 10-15 toiston sarjoissa 3-4 kertaa. Jos haluat haastaa itsesi, tee sarjoja niin monta kuin ehdit kymmenen minuutin aikana.

(kuva: Shutterstock)

Kuulan kantaminen yhdellä kädellä:

(kuva: Shutterstock)

Aloita kevyellä kahvakuulalla. Nappaa paino käteesi niin, että kuulan pohja osoittaa kohti kattoa. Varmista, että kätesi on tuotu vartalon viereen ja pysyy kyynärpäästä 90 asteen kulmassa.

Tämän jälkeen voit lähteä liikkeelle. Kävele esimerkiksi tilan päästä päähän - tämä on yksi toisto. Vaihda kättä, ja toista liike. Jotta treenin teho pysyy keskivartalon alueella, jännitä vatsalihakset tiukaksi ja pidä ryhti suorassa. Tee niin monta toistoa kuin jaksat.

Kokeile myös kyykkyä:

(kuva: Shutterstock)

Halutessasi voit viimeistellä treenin myös kyykyillä. Tee kuvanmukaisia liikkeitä ensin kymmenen toistoa. Pidä puolen minuutin tauko ja jatka yhdeksällä toistolla. Pidä uusi tauko ja tee kahdeksan toistoa. Jatka tätä niin kauan, kunnes jäljellä on enää yksi toisto.

Lue myös: Pientä flunssaa, mutta et osaa päättää, voitko treenata vai et - yksinkertainen sääntö auttaa sinua

Lue myös: Lievitä stressiä tehokkaasti ja lisää treenitehoja - 5 syytä, miksi venyttely todellakin kannattaa

Lue myös: Missikaunotar Pia Lamberg julkaisi sähäkän treenivideon, fanit innostuivat: ”Hyvin sä vedät”

Lähde: Popsugar

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat