Roisit mainoskuvat kritiikin kohteena sosiaalisessa mediassa: "Miten kehtaatte?"

12.03.2021 18:15 - Reija Saarinen / reija.saarinen@bauermedia.fi

Miesten pukuja valmistavan yrityksen mainoskuvat eivät ole perinteisestä päästä.

Miehille pukuja valmistava Suitsupply on saanut sosiaalisessa mediassa runsaasti kritiikkiä osakseen tuoreiden mainoskuviensa vuoksi.

Uusissa otoksissa nähdään eräänlaiset orgiat. Ihmiset makoilevat kasoissa maassa ja nuolevat estottomasti toisiaan. Sloganissa todetaan sen sijaan, että uusi normaali on tulossa.

Kuvat ovat aiheuttaneet hämmennystä ja kritiikkiä kahdestakin syystä. Ensinnäkin monia kummastuttaa se, että yritys mainostaa koronapandemian aikana tuotteitaan tavalla, joka sotii kaikkia mahdollisia rajoituksia vastaan. Toisekseen liiallinen seksikkyys ei monien mukaan kulje lainkaan käsikädessä itse tuotteen kanssa.

"Miten näiden kuvien on tarkoitus myydä pukuja?"

"Olen hämmentynyt näistä kuvista. Ne eivät todellakaan saa minua ostamaan tuotteitanne."

"Miten kehtaatte tähän maailman aikaan?"

"Todella, todella mautonta."

"Anteeksi, mutta mitä hittoa tämä on?"

Yrityksen toimitusjohtaja Fokke de Jong on kommentoinut kuvakohua The Guardianille

- Pandemian jälkeinen elämä on nurkan takana. Pitkä sosiaalinen eristäytyminen on saanut meidät pelkäämään lähikontaktia muiden kanssa. Kampanjan on yksinkertaisesti tarkoitus olla ikkuna positiiviseen tulevaisuuteen, jossa voimme jälleen kerääntyä yhteen. 

Mitä mieltä sinä olet kampanjasta? Kuvia siitä pääset katsomaan alta. 

Lue myös: Kaurajuomayhtiö Oatlyn miljoonia maksanut Super Bowl -mainos hämmentää somessa: "Huonoin ikinä"

Lue myös: Juustomainos nosti kohun, poistuu tv-ruuduista - onko sinusta asiaton?

Lähde: Daily Star

Kilpailut

Uusimmat