Kuva: Riia Frost

Sanavalmis Mikko Vehmas nöyrtyi Diilin kuvauksissa: 'Ei olla sanottu asioita, miten olisi haluttu'

22.03.2022 16:15 - Riia Frost / riia.frost@bauermedia.fi

- Sanotaan näin, että ryhmän muodostuessa tulee sanottua asioita hieman diplomaattisemmin, kilpailija Mikko Vehmas myöntää

Voice.fi:n haastattelussa vierailivat Mikko Vehmaksen, 43, lisäksi Diili-ohjelman kilpailijat Sirly Ylläsjärvi, 34, ja Jarno Hatakka, 46. Koosteen haastatteluista voit kuunnella alta tai Podplaysta.

Tulevalla Diili-ohjelman toisella kaudella nähdään yhtenä kilpailijana ravintola- ja tapahtuma-alan yrittäjä Mikko Vehmas, joka pyörittää kuppiloita sekä Helsingissä että Tampereella. Vehmas näkeekin kilpailun jokaisen tehtävän pienimuotoisena tapahtumana, vaikka ne eivät itsessään liityisi kyseiseen alaan mitenkään.

- Siinä on samat tietynlaiset lainalaisuudet, eli jaetaan tehtävät ja aletaan suorittamaan. Kyllä siis luulen, että kokonaisuuden hallinta auttaa ammatiosaamiseni näyttämisessä tässä kilpailussa, Vehmas toteaa.

Vaikka Vehmas kuvaileekin itseään ”sanavalmiiksi rokkikukoksi”, hän kertoo joutuneensa miettimään tarkkaan lauseitaan ryhmäkemian mukaan.

- Sanotaan näin, että ryhmän muodostuessa tulee sanottua asioita hieman diplomaattisemmin. Eli ei olla ehkä aina sanottu asioita kuin miten ne olisi oikeasti halunnut ilmaista, Vehmas myöntää.

Diili-ohjelma tunnetaan haastavista tehtävistään bisnessmaailmassa ja Vehmas kertookin kilpailun suurimman haasteen olevan epätoivo kiireen keskellä.

(kuva: Mona Salminen)

- En osannut kuvitella, miten pitkiä ja hektisiä kilpailupäivät ovat. Ja silti tehtävän suorittamisaika on niin lyhyt, Vehmas toteaa.

- Normaalissa tilanteessa tehtäviin ei ole vain kolme tuntia aikaa, vaan asioita suunnitellaan viikkotolkulla, Vehmas lisää.

Diilin toinen kausi eroaa aiempaan siten, että tällä kertaa palkintona on 20 000:n euron starttiraha voittajan aloittavalle yritykselle sekä mahdollisuus saada Linnonmaa yhtiökumppaniksi. Vaikka liikeideoita ei saa kertoa etukäteen, niin Vehmas uskaltaa kuitenkin sen verran paljastaa, ettei hänen idea ole varsinaisesti uusi.

- Se ei ole täysin uniikki ajatus, vaan pikemminkin laajennettu hieman isommaksi jo olemassa olevista palikoista. Eli toisin sanoen se on niin sanotusti versio 2.0, Vehmas kuvailee.

Diili-ohjelma alkaa 31. maaliskuuta kello 20 Nelosella. Kilpailun pomona toimii tälläkin kaudella tunnettu juontaja- ja yrittäjäkonkari Jaajo Linnonmaa.

(kuva: Diili kausi 2 promo group / Mona Salminen)

Voice.fi, Radio Nova, Iskelmä ja Podplay ovat molemmat osa Bauer Mediaa.

Lue myös: Diili-kilpailija Sirly Ylläsjärvi avoimena kilpailun suurimmasta paineenluojasta: "Pahin pelkoni"

Lue myös: Jaajo Linnonmaa paljastaa Diili-kilpailijoiden toistuvan virheen - "Tapahtuu usein aika hutiloiden"

Voice.fi, Radio Nova, Iskelmä ja Podplay ovat kaikki osa Bauer Mediaa.

Kilpailut

Uusimmat