Kaikki artikkelit

Viime vuonna Hätäkeskuslaitos vastaanotti keskimäärin 83000 hätäilmoitusta joka päivä.
Suurin osa tehtävistä välitettiin ensihoidolle.
Hätäkeskukseen tulee soittaa vain henkeä tai terveyttä uhkaavissa hätätilanteissa tai vakavan omaisuusvahingon uhatessa.
Telia korjaa häiriötä.
Hätäkeskuslaitos suorittaa hälytyksiä viranomaisilta saamiensa ohjeistusten mukaisesti, eikä "hiljaisista hätäpuheluista" ole annettu erillisiä ohjeita. Joissain tapauksissa apua silti lähetetään paikalle, vaikka soittaja ei puhuisi mitään.
Amerikkalainen pariskunta sai kokea kauhun hetkiä, kun lemmikkikissa ei päästänyt heitä omasta asunnostaan ulos.
Tällä pienellä tytöllä oli hieman erilainen hätätilanne, joka ei ollut onneksi niin vakava, että hätänumeroon soittaminen olisi ollut ensimmäinen ja ainoa vaihtoehto.
Digian kehittämä 112 Suomi -sovellus mahdollistaa soittajan sijaintitiedon välittymisen automaattisesti hätäkeskuspäivystäjälle.