Kuva: AOP

Huippumuotimerkki pyrkii muuttamaan muotimaailman sesonkeja - vähentää näytöstensä määrää

27.05.2020 15:45 - Milena Raappana

Guccin luova johtaja ilmoitti, että merkki järjestää jatkossa vain kaksi vuosittaista näytöstä.

Koronaviruskriisi on pysäyttänyt monet alat ja toivottavasti saanut pohtimaan, miten ne toimivat tulevaisuudessa. Pohdiskelevaan mielentilaan ja reflektointiin on syventynyt ainakin muotimerkki Guccin luova johtaja Alessandro Michele, joka ilmoitti Popsugar-julkaisun mukaan muotimaailman sesonkien olevan "kuluneita". 

Voguen mukaan Michele ilmoitti niin Instagram-tilillään kuin virtuaalisessa tiedotustilaisuudestaan suunnitelmistaan merkin uudistamisen suhteen. Merkittävä muutos Guccille on vuosittaisten muotinäytösten määrän väheneminen. Tulevaisuudessa brändi järjestää vain kaksi näytöstä viiden sijaan. 

View this post on Instagram

*DIARIO*

A post shared by Alessandro Michele (@alessandro_michele) on

Jos päivitys ei näy, voit katsoa sen täältä.

"Tapaamme kahdesti vuodessa jakaaksemme uusien tarinoiden lukuja. Epäsäännöllisiä, nautinnollisia ja ehdottoman vapaita kappaleita, jotka kirjoitetaan sulautunein säännöin ja sukupuolin ruokkien uusia tiloja, kielellisiä koodeja ja kommunikaation alustoja. Ja tuonpuoleista", Michele runoili päivityksessään. 

Tulevat näytökset tulevat sijoittumaan syksylle ja keväälle. Tosin syksyn näytös saatetaan jättää väliin, sillä aika ei välttämättä riitä sen järjestämiseen.

Lue myös: Vogue Italian uuden numeron kansikuva on täysin tyhjä - historiallinen ratkaisu kannanotto kriisiin

Lue myös: Italian Voguelta poikkeuksellinen lehti - julkaisi painoksen ilman muotikuvia ympäristösyistä

Lähteet: Popsugar, Vogue

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat