Kuva: Fotolia

Ota omaa aikaa 7 päivän rentoutumishaasteen avulla – aloita jo tänään!

10.04.2020 20:15 - Emmi Moilanen

Päiväkirjan kirjoittaminen, hulvattomat komediat ja treenaaminen lievittävät stressiä nopeasti.

Arjen kiireiden keskellä olisi hyvä muistaa pysähtyä välillä lepäämään ja viettää tietoisesti aikaa vain rentoutuen. On kuitenkin tavallista, että täytämme kalenterimme viimeistä minuuttia myöten työasioilla ja hoidettavilla velvollisuuksilla, emmekä muista aikatauluttaa vapaa-aikaa, joka olisi varattu vain harrastuksille ja rentoutumiselle.

Popsugar-sivusto kertoi rentoutumishaasteesta, joka sisältää helpon harjoituksen viikon jokaiselle päivälle.

Maanantai: Luo hyvän mielen soittolista

Keskity kuuntelemaan musiikkia keskeytyksettä. Jätä siis sähköpostit ja tekstiviestit huomioimatta vähintään kahdenkymmenen minuutin ajan, ja anna musiikin rytmin rentouttaa sinut.

Tiistai: Joogaa

Tyhjennä mielesi joogaharjoituksen avulla. Internetistä löytyy runsaasti aloittelijalle sopivia treenivideoita. Jo kaksikymmentä minuuttia riittää rauhoittamaan mielesi ja selkeyttämään ajatuksiasi.

Keskiviikko: Väritä

Hanki värikynät ja aikuisten värityskirja. Palaa lapsuuden muistoihin ja anna luovuutesi kukkia väriloiston keskellä. Värityskuviin keskittyminen lievittää myös tehokkaasti stressiä ja rentouttaa mieltäsi.

Torstai: Kirjoita päiväkirjaa

Jos tiedostat, että mieltäsi vaivaa jokin erityinen asia tai tapahtuma, kokeile kirjoittaa ajatuksiasi päiväkirjaan. Kun tyhjennät mieltäsi paperille, olosi todennäköisesti keventyy hetkessä.

Perjantai: Katso hulvaton elokuva

Nauru on tehokas keino lievittää stressiä välittömästi. Valitse siis hulvaton komedia ja vietä iltasi sohvalla nauraen.

Lauantai: Treenaa ystävän kanssa

Hyödyntäkää kauniit säät ja tehkää tehokas treeni esimerkiksi ulkona puistossa. Ystävän kanssa treenaaminen on hauskaa ja monipuolisempaa, sillä voitte kokeilla treeniliikkeitä, jotka eivät yksin urheillessa onnistu.

Sunnuntai: Sulje elektroniset laitteet

Jos ahdat viikon viimeisen päivän täyteen aktiviteetteja, vaarana on, että aloitat tulevan viikon jo valmiiksi uupuneena edellisen päivän rientojen jäljiltä. Kokeile siis sulkea elektroniset laitteet ja vietä laatuaikaa itsesi sekä hyvän kirjan parissa.

Lue myös: Eristätkö kumppanisi parisuhteeseen? Tee testi ja tiedä

Lue myös: Lisää luovuutta ja parantaa havainnointikykyäsi – 9 syytä, miksi omasta ajasta ei pidä tinkiä

Lue myös: Hätistä stressi 10 minuutissa - asiantuntijalla yllättävä vinkki

Juttu julkaistu alun perin 22.7.2017.

Lähde: Popsugar

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat