Kuva: Shutterstock

Terveellistäkin ruokaa on helppo ylisyödä - bloggaaja herättää ihmisiä havainnollistavilla kuvilla

23.03.2018 21:45 - Katariina Auvinen

Amanda Meixnerin kuvat todella puhuttelevat.

Laihduttamisen kaava kuulostaa helpolta, kuluta enemmän mitä syöt. Jos treenaat aktiivisesti, tarvitset kuitenkin energiaa, jotta lihaksesi kehittyvät. 

Bloggaaja sekä aktiivinen Instagram-käyttäjä, Amanda Meixner, haluaa valistaa ihmisiä kalorimääristä ja siitä, kuinka helppo on myös ylisyödä terveelliseltä vaikuttavaa ruokaa. Meixner kertoo, että painon pudottamisessa on tärkeää keskittyä myös annoskokoihin. 

Nainen julkaisee usein Instagramissa kuvia, joissa kaksi lautasta on aseteltu vierekkäin. Lautasilla on samoja ruoka-aineita, mutta eri määrissä. Nopeasti vilkaisemalla kuvat näyttävät samanlaisilta, mutta tarkemmin katsottuna esimerkiksi kasvisten lisäämisellä kalorimäärä voi pudota huomattavasti. 

Silmä tottuu helposti isompiin annoskokoihin ja alkaa pitää niitä normaleina. Voit esimerkiksi vaihtaa lautasen pienempään, jolloin ei tule ahmittua niin paljon ruokaa. Hyvä nyrkkisääntö on Women´s Health -julkaisun mukaan, kasata lautaselle puolet kasviksia. Sen jälkeen voit täyttää lautasen mielesi mukaan. 

View this post on Instagram

Can you spot the difference? Here’s a great example of how you can customize your meal to meet your caloric goals 💪 . 2 Things to think about when determining your meal calories (or portion size) 1 - How many meals am I eating today? 2 - What is my calorie total for the day? That should determine around what amount of calories you eat in one meal. . Tips for lowering calories: ⁃Sub in more veggies instead of carbs! I.e. lower calorie salad has triple the tomatoes and double the bell peppers but half the beans. 🍅 - Watch the healthy fats. The right amount of healthy fats are key but the calories add up quick. Higher calorie salad has triple the hummus, additional 1 tbsp olive oil & additional 1/4 avocado. - Find an appropriate amount of protein. 3/4 a cup is equal to about 4oz. . Lower calorie salad: 3 cups spinach 4oz chicken 1 1/2 cups tomatoes 1/2 cup black beans 1 yellow bell pepper 1 tbsp hummus 2 tbsp balsamic vinegar 2 mini bell peppers . Higher calorie salad: 3 cups spinach 6oz chicken 1/2 cups tomatoes 1 cup black beans 1/2 yellow bell pepper 3 tbsp hummus 2 tbsp balsamic vinegar 1 mini bell peppers . --- Inspired by the talented @movingdietitian . --- #mealprepmonday #mealdiary #fooddiary #mealprep #mealprepideas #cleaneating #fitnessmeals #food #foodporn #healthyfood #gymfood #fastfood #fitfoodporn #cleaneats #macros #cleaneating #foodprep #foodforfuel #mealpreponfleek #fitfoodporn #foodfacts #caloriecounting

A post shared by Amanda Meixner (@meowmeix) on

Lue myös: Ruoka-aineet, jotka jokaisen laihduttajan kannattaisi lisätä ruokavalioon - katso

Lähde: Women´s Health

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat