Kuva: Shutterstock

Tehotreeni, joka sisältää vain kolme liikettä - todistaa, että 12 minuutissakin saa hien pintaan

17.08.2020 16:45 - Reija Saarinen / reija.saarinen@bauermedia.fi

Kovan treenin ei aina tarvitse olla kestoltaan pitkä.

Korona-aikana kotitreenit ovat nousseet arvoon arvaamattomaan. Moni on vaihtanut kuntosalitreenaamisen ulko- ja olohuonetreeniin. Toisinaan tehokkaiden treenien etsiminen saattaa olla haastavaa, mutta esimerkiksi sosiaalisessa mediassa on tarjolla runsaasti hyviä ohjevideoita kotona treenaamiseen. 

Sweat-tili jakoi omalla Instagram-sivullaan tehotreenin, joka sisältää vain kolme liikettä. Aikaa treenin tekemiseen kuluu vain 12 minuuttia. 

Kierroksia tehdään oman kunnon mukaan, niin monta kuin annetussa 12 minuutin aikaikkunassa ehtii. Liikkeinä ovat punnerrus, sivukosketus sekä vuorikiipeilijä. Punnerruksia tehdään viisi, sivukosketuksia 20 ja vuorikiipeilijää 10. 

Oma tahti määrittää sen, miten kova treenistä tulee. Hitaammallakin tempolla hiki nousee varmasti pintaan, mutta kunnon tehotreeniin saa aikaan lisäämällä vauhtia. 

Ohjeet treenin tekemiseen pääset katsomaan alta. Jos julkaisu ei näy, pääset katsomaan sen myös täältä.

Lue myös: Yksi teholiike antaa kyytiä pepun ja jalkojen lihaksille - oletko jo kokeillut haastavampaa versiota?

Lue myös: Tehotreeni, johon tarvitset vain yhden painon - kiinteyttää koko kehoa

Lähde: Popsugar

Uusimmat