Oletko kasvissyöjä? 5 vihannesta, jotka sisältävät runsaasti proteiinia

14.03.2014 18:15 - Reija Saarinen

Vihannekset ovat loistavia proteiinin lähteitä, joten niitä kannattaa nautiskella säännöllisesti.

Varsinkin kasvissyöjien kannattaa panostaa siihen, että ravinnossa on runsaasti proteiinia. Onneksi sitä saa myös monista eri vihanneksista lihan sijaan. Alla muutama hyvä proteiini lähde.

1. Herneet

Puolessa kupillisessa herneitä on kolme ja puoli grammaa proteiinia. Syö siis sellaisenaan tai nauti vaikka hernekeittona.

2. Pinaatti

Puolessa kupillisessa pinaatti on kolmisen grammaa proteiinia. Kokeile pinaattia keittona, salaatissa tai smoothiessa.

3. Uuniperuna

Perunoissa on runsaasti proteiinia. Keskikokoisessa perunassa sitä on noin kolme grammaa.

4. Parsakaali

Parsakaalissa on runsaasti kuitua ja proteiinia. Kokeile siis nauttia parsakaalia sellaisenaan tai erilaisissa wokeissa.

5. Maissi

Maissi on teknisesti viljaa, mutta se on myös huima proteiinin lähde. Kokeile grillata ja napostele sellaisenaan.

Lähde: Women´s Health

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat