YouTube tekee sinusta nyt ”psykoanalyysin” – oletko päivänsäde vai tienraivaaja?

Persoonallisuustyyppeihin kuuluvat myös esimerkiksi ”ihmeiden etsijä” ja ”unelmoija”.

Julkaistu:

YouTube on saamassa uuden ominaisuuden. Se on jo julkaistu Pohjois-Amerikassa, ja se saapuu maailmanlaajuisesti käyttäjille lähiaikoina. Osalle käyttäjistä se voi jo olla saatavilla.

YouTuben mukaan uutta ominaisuutta on toivottu pitkään. Palvelu on panostanut ominaisuuteen, sillä ennen lopullisen version valintaa YouTube kävi läpi 50 erilaista konseptia.

Vuoden lopussa useat palvelut julkaisevat käyttäjilleen koosteen siitä, minkälaista sisältöä käyttäjä on vuoden aikana katsellut tai kuunnellut. YouTube hyppää nyt mukaan tähän kelkkaan.

Uusi ominaisuus on nimeltään Recap. Sen puitteissa käyttäjille esitellään heidän suosikkikanaviaan, kiinnostuksen kohteitaan, katselutottumusten kehittymistä sekä vielä käyttäjän persoonallisuustyyppi. Kyseinen ”psykoanalyysi” tehdään sen perusteella, minkälaista sisältöä käyttäjä suosii.

Persoonallisuustyyppeihin kuuluvat esimerkiksi ”taitojen kehittäjä”, joka on katsoja, joka hakee opettavaista sisältöä. ”Päivänsäde” puolestaan viihtyy hyvää mieltä levittävien videoiden parissa, kun ”tienraivaaja” suosii omaperäisiä ja rajoja rikkovia videoita. Muita persoonallisuustyyppejä ovat esimerkiksi ”ihmeiden etsijä”, ”yhdistäjä” ja ”unelmoija”.

Recap kertoo myös, mitkä olivat vuoden suosituimmat sisällöt. YouTube kertoi jo vuoden suosituimman sisällöntuottajan olleen MrBeast, ja vuoden suosituin kappale oli Bruno Marsin ja Lady Gagan Die with a Smile.

Lähde: TechCrunch