Kaikki artikkelit

Ravitsemusasiantuntija suosittelee meditaatiota stressin lievittämiseen.
Sosiaalisessa mediassa näkemäsi "ruokaporno" voi saada veden herahtamaan kielelle tarpeettoman usein.
Ensimmäinen askel kierteen katkaisemiseen on se, että opit tunnistamaan mihin aikaan päivästä napostelu on yleensä pahimmillaan.
Tutkimus kattoi yli 4000 kotitaloutta.
Moni ei aio palata vanhaan tapaansa wingsien syömisessä.
Ilmiö perustuu tutkijoiden mukaan siihen, että haju- ja makuaisti ovat voimakkaasti yhteydessä keskenään.
Jos salaatti syödään vasta pääruoan jälkeen ja salaatissa on hieman etikkaa, uskoo osa italialaisista viinin ja jälkiruoan makujen tulevan paremmin esiin.
Australialainen kahden lapsen äiti rakastaa tehdä ruoka-ajoista lapsilleen hieman hauskempia.
Stressisyöminen liittyy tunteisiin ja sillä on harvoin tekemistä todellisen nälän kanssa.
Myös hiukset päätyvät usein mahalaukkuun ruoan mukana.
Terveellistä ruokavaliota tavoitteleva henkilö sortuu usein syömään samoja ruokia uudelleen ja uudelleen.
Asiantuntijoiden mukaan on normaalia, että lapsi on epäluuloinen uusia makuja ja ruokia kohtaan.
Ravintoterapeutin mukaan esimerkiksi nestevaje voi huijata sinut syömään useammin kuin olisi tarve.
Herkkuhimoa voi kasvattaa entisestään se, että et ole muistanut pitää riittävästi taukoja työskentelyn aikana.
Yliopistossa tutkittiin keinoja, joita hyödyntämällä ei vahingossa tule syöneeksi liikaa.
Herkkuhimon torjumiseen on olemassa useita, jopa hieman eriskummallisia keinoja. Puhelu ystävälle tai aterian päivittäminen Instagramiin voivat heti auttaa vaimentamaan nälkäsi.