Kaikki artikkelit

Lomien jäädessä taakse, monen arki pitää sisällään kiirettä, stressiä ja kasaantuvia tehtäviä.
Tavoitteiden puute ja paikoillaan jumittava elämäntilanne voivat altistaa vetämättömälle ololle.
Ensimmäinen askel kierteen katkaisemiseen on se, että opit tunnistamaan mihin aikaan päivästä napostelu on yleensä pahimmillaan.
Yksi suurimmista varoitusmerkeistä on se, että et enää jaksa innostua rakastamistasi asioista samalla tavalla kuin aikaisemmin.
Väsyneenä on hyvä pitää huolta siitä, että myös arkipäivät sisältävät jotakin itselle mieluista vapaa-ajan tekemistä.
Purukumin pureskelu voi virkistää nuutunutta oloa nopeasti.
Jos nukahtaminen kestää pitkään, on todennäköistä, että unesi laatu ei ole paras mahdollinen.
Haukottelun lisäksi väsymys aiheuttaa myös useita muita fyysisiä oireita.
Syy jatkuvaan väsymykseen voi löytyä pimeän vuodenajan lisäksi esimerkiksi treenisuunnitelmastasi.
Jo kymmenen minuuttia kiireetöntä omaa aikaa aamulla virkistää mieltä ja tuo päivään lisäenergiaa.
Kaurapuuro ja tuoreet osterit ovat loistava lisä ruokavalioon syksyn pimeyden keskellä.
Varsinkin suomalaiset tuppaavat kärsivän uneliaisuudesta ja väsymyksestä varsinkin kaamosaikaan.
Esimerkiksi hunaja, pinaatti ja mustikat ovat loistava lisä ruokavalioon silloin, kun olo tuntuu nuutuneelta.
Esimerkiksi monet melonit sekä pähkinät voivat lisätä väsymyksen tunteita.
Selittämätön väsymys voi johtua C-vitamiinin puutteesta. Myös mustelmaherkkyys ja nivelkipu ovat mahdollisia oireita.
Kun tekee työtä mistä nauttii, saattaa helposti unohtaa lepäämisen tärkeyden.