Kuva: Nosh

Samuji jatkaa sittenkin, muotibrändin uusi omistaja yllättää - mitä tapahtuu seuraavaksi?

16.06.2021 15:30 - Henna Koste / henna.koste@bauermedia.fi

Samu-Jussi Kosken perustama Samuji on pelastettu - jälleen.

Samuji-brändi ja siihen liittyvät oikeudet asetettiin myyntiin konkurssipesän toimesta muotiyhtiön hakeuduttua konkurssiin maaliskuussa 2021. Samuji vältti vuonna 2019 konkurssin keräämällä yli 200 000 euron edestä joukkorahoitusta.

"Hei ystävät. Kirjoitan tämän erittäin raskain sydämin, sillä olemme tänään joutuneet hakemaan Samujin konkurssiin. Perustin Samujin, koska halusin vaikuttaa asioihin, lisätä maailmaan kauneutta ja kiltteyttä ja luoda työpaikan, josta voin olla ylpeä. Takana on 12 ihmeellistä vuotta, joista kaikista olen kiitollinen, mutta viimeiset vuodet voisin silti vaihtaa", perustaja Samu-Jussi Koski avasi tuolloin taustaa somekirjoituksessaan. 

Tänään Samuji-fanit saivat iloisia uutisia, kun tiedotettiin, että brändin tarina ei olekaan ohi. Nosh Company Oy on ostanut oikeudet Samuji-brändiin ja jatkaa brändin tarinaa. Vuonna 2009 perustettu suomalainen Nosh tunnetaan vastuullisista naisten-, miesten- ja lastenvaatteista. 

- Olemme kiitollisia mahdollisuudestamme jatkaa tämän arvostetun brändin tarinaa. Samuji-brändi on ollut lukuisille asiakkaille merkityksellinen. Toivotamme heidät kaikki mukaan rakentamaan brändille uutta tulevaisuutta kanssamme, kommentoi Nosh Companyn toimitusjohtaja Antti Järvinen.

Nosh Company on perustanut tytäryhtiön, jonka liiketoiminta rakennetaan Samuji-brändin lähtökohdista. Järvinen sanoo, että brändikauppa tuo Nosh Companylle mahdollisuuden laajentaa liiketoimintaansa kohden uusia kohderyhmiä sekä tuotesegmenttejä. 

Järvinen kertoo keskiviikkona iltapäivällä Voice.fi:lle, että muotiuutinen on herättänyt suurta innostusta. Moni on kuitenkin kysynyt, kuinka trikoovaatteita valmistava Nosh ja muotiväen suosima Samuji sopivat saman katon alle.

- Näemme monta yhtymäkohtaa. Meillä on hyvin samanlaiset arvot, kuten vastuullisuus. Niihin on helppo nojautua. Tunnistamme toki, että brändit ovat hyvin erilaisia tällä hetkellä. Haluamme uutena omistajana lähteä hyvin rauhassa ja tutustua Samujin brändiin kokonaisuutena. Haluamme aidosti ymmärtää sitä, Järvinen sanoo.

Luvassa on muun muassa asiakaskyselyitä. Brändien yhdistämisestä ei vielä tarkempaa ajatusta.

Entä milloin jotain tapahtuu?

- Uskon, että syksyn aikana pystymme tiedottamaan ensimmäisiä steppejä. Tässä kohtaa brändi on ostettu teknisessä mielessä eli tavaramerkkioikeudet. Toivomme, että tämän vuoden aikana pystymme näyttämään konkreettisia askeleita asiakkaille. Nyt käärimme vasta hihat, Järvinen sanoo.

Samujin viimeisin liike sijaitsi Kämp Galleriassa Helsingin ydinkeskustassa. (kuva: AOP)

Lue myös: Tunnetko suomalaisen muodin? Testaa tietosi vastaamalla 10 haastavaan kysymykseen

Lue myös: 7 suomalaista muotibrändiä, joista haluat kuulla - lappeenrantalaismerkki noteerattu Voguessakin

Kilpailut

Uusimmat