Kuva: AOP

Facebook ja Instagram lykkäävät provisioiden ottamista sisällöntuottajilta vuoteen 2024

22.06.2022 19:15 - Jenni Tuusjärvi / jenni.tuusjarvi@bauermedia.fi

Sosiaalisen median alustat tulevat tarjoamaan uusia lisäominaisuuksia sisällöntuottajille, jotta kaupallinen toiminta helpottuisi.

Instagram ja Facebook alkavat ottamaan osan sisällöntuottajien tuloista vuonna 2024, eli vuoden myöhemmin kuin emoyhtiö Metan suunnitelmissa oli aiemmin. Asiasta kertoo emoyhtiö Metan toimitusjohtaja Mark Zuckerberg, 38.

Kaksi sosiaalisen median alustaa ryhtyy ottamaan komissiota sisällöntuottajien maksullisista tilauksista, maksullista tapahtumista ja yrityksen tarjoamasta uutiskirjealusta Bulletinista. Meta ei ole vielä paljastanut, kuinka paljon yhtiö ryhtyy ottamaan itselleen tuloista, mutta Zuckerberg on aiemmin kommentoinut komission olevan vähemmän kuin 30 prosenttia.

Zuckerbergin mukaan Instagram ja Facebook tulevat laajentamaan Reels-bonus-ohjelmaansa entistä useammalle sisällöntuottajalle, jolloin heille avautuu mahdollisuus kaupallistaa lyhyet videomuotoiset sisältönsä molemmilla alustoilla.

Instagramissa tullaan testaamaan Zuckerbergin mukaan sisällöntuottajille tarkoitettua kauppapaikkaa, jossa sisällöntuottajat ja markkinoijat voivat kohdata sekä käydä neuvotteluja mahdollisista yhteistöistä.

Lue myös: Meta haastettiin oikeuteen - perhe syyttää Instagramia tyttärensä syömishäiriöstä ja itsetuhoisuudesta

Lue myös: Meta uhkaa sulkea Instagramin ja Facebookin Euroopassa

Lue myös: Venäjä määritteli Metan äärijärjestöksi - Instagramin ja Facebookin käyttö kiellettiin

Lähde: The Hollywood Reporter

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat