Kuva: Shutterstock

Torju nestehukkaa myös välipalalla - yllättävät ruoka-aineet, jotka huolehtivat kehosi nesteytyksestä

31.07.2019 15:15 - Emmi Moilanen

Esimerkiksi lehtivihannekset sisältävät runsaasti vettä.

Tiedetään, että vesimeloni ja kurkku sisältävät molemmat runsaasti vettä. Nämä ovatkin mainioita välipaloja kesäpäiviin tai napattavaksi suuhun silloin, kun keho kaipaa nesteytystä ja sinä vaihtelua vesilasillisen rinnalle.

Olemme uutisoineet aiemmin riskitekijöistä, jotka saattavat altistaa sinut nestehukalle jopa huomaamattasi.

Mayo-klinikan mukaan ruokavalio yleensä täyttääkin noin kaksikymmentä prosenttia päivittäisestä nesteen tarpeestamme. MindBodyGreen-sivusto listasi yllättävät ruoka-aineet, jotka pitävät huolta kehosi nesteytyksestä enemmän kuin saatat arvatakaan.

Pinaatti

Artikkelissa kerrotaan, että lehtivihannekset koostuvat lähes kokonaan vedestä, ja esimerkiksi pinaatti on painoltaan suurimmaksi osaksi vettä. Lisäksi se sisältää myös runsaasti magnesiumia, sekä muita keholle tärkeitä vitamiineja ja mineraaleja.

Mansikat

Myös mansikat sisältävät noin 90 prosenttisesti vettä. Tämä herkku on erinomainen lisä esimerkiksi aamupalajugurtin kylkeen tai nautittavaksi sellaisenaan välipalana.

Appelsiinit

MindBodyGreenin artikkeli tietää kertoa, että saat 156 grammaa vettä 180 gramman painoisesta appelsiinista. Appelsiinit ovat myös täynnä c-vitamiinia, joka tekee hyvää vastustuskyvyllesi.

Lue myös: 6 helppoa ja nopeaa välipalavaihtoehtoa treenaajalle – ota ideat talteen

Lue myös: Nappaa evääksi omena - 4 erinomaista syytä, miksi omena on todellinen superruoka

Lue myös: Yllättävät vaivat, jotka aiheuttavat tihentynyttä virtsaamisen tarvetta – kärsitkö tietämättäsi?

Lähde: MindBodyGreen

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat