Motivaatio hukassa? Viisi keinoa, joiden avulla säilytät innostuksen kuntosalilla

05.09.2013 18:45 - Reija Saarinen

Motivaation säilyttäminen ei aina ole helppoa. Onneksi omaa innostustaan voi kuitenkin yrittää pitää yllä. 

 Alla viisi vinkkiä, joiden avulla motivaatiopula pysyy poissa. 

1. Pysy positiivisena

Motivaation säilyttäminen on yleinen ongelma monille kuntoilijoille. Ne, jotka eivät näe tuloksia välittömästi, saattavat turhautua ja innostus harrastukseen lopahtaa. Säätämällä realistiset tavoitteet, voit paremmin pitää positiivisen asenteen, eikä innostus kuntosaliin lopahda niin äkkiä. 

2. Aseta tavoitteita ja saavuta ne

Aseta itsellesi selkeä tavoite. Voit tavoitella nopeampia juoksuaikoja tai kiinteämpää vatsaa, tärkeää kuitenkin on, että tavoittelet jotain. Tavoitteiden asettaminen saa sinut pyrkimään niitä kohti, etkä halua antaa periksi ennen kuin olet saavuttanut päämääräsi. 

3. Löydä oikeat laitteet

Kannattaa panostaa laitteisiin, joiden käyttäminen tuntuu hyvältä. Esimerkiksi juoksumatolla juokseminen tekee hyvää sydämelle ja polttaa myös runsaasti kaloreita. 

4. Palkitse itsesi

Työelämän ja liikunnan yhdistäminen saattaa joskus tuntua hankalalta. Jotta motivaatiosi pysyy korkealla, palkitse itsesi jollain kivalla, kuten vaikka uudella treenivaatteella. Nämä uudet tuotteet saattavat hyvinkin lisätä innostustasi. 

5. Liiku ystävien kanssa

Ystävien kanssa liikkuminen on loistava tapa inspiroitua ja pitää hauskaa. Ystävä saattaa innostaa sinua kokeilemaan uusia juttua, etkä myöskään kehtaa jättää salille menoa väliin, koska olet asiasta ystävän kanssa sopinut. Ota siis ystävä mukaan salille ja tehkää liikunnasta hauskaa. 

Lähde: Cybex

Suosittelemme

Kilpailut

Uusimmat