Kuva: Fotolia

Osuvasta kirjoituksesta nettihitti: "Mitä vikaa on siinä, että nainen ikääntyy?"

14.04.2016 16:45 - Iiro Myllymäki

Annick Robinson on kyllästynyt siihen, että kauneustuotteiden myynti perustuu naisten itseinhoon.

Naisille myydään jatkuvasti kauneudenhoitotuotteita, joiden luvataan häivyttävän ikääntymisen merkkejä ulkonäöstä. Tällaisen myynnin kohteeksi joutui myös kanadalainen Annick Robinson, joka ei jäänyt sanattomaksi innokkaan myyntimiehen markkinoidessa hänelle lentokentällä ikääntymistä vastaan taistelevia tuotteita. Robinson jakoi kokemuksensa Facebookissa, ja julkaisua on jaettu tähän mennessä huimat 23 000 kertaa.

Myyntimies pysäytti Robinsonin lentokentällä ja varoitteli naista siitä, miten tämän ryppyjä ja silmäpusseja pitäisi alkaa hoitaa mitä pikimmiten. Viisikymppisenä mitkään voiteet eivät enää kuulemma auttaisi asiaan. Naisen vastaus oli pisteliäs.

”Mitä vikaa on siinä, että nainen ikääntyy? Tiedätkös, aviomieheni ja minä emme malta odottaa, että ikäännymme yhdessä. Puhumme koko ajan siitä, miten meistä tulee hauska ja ryppyinen vanha pariskunta. Mieheni ikääntyy myös, me kaikki ikäännymme. Niin elämä toimii”, nainen vastasi Facebookiin kirjoittamansa tekstin mukaan. Mies yritti vielä jatkaa myymistä, mutta päättäväinen Robinson ei taipunut ostamaan mitään. Lue koko päivitys alta:

Huolestui julkaisunsa suosiosta

Nainen päivitti tekstiään huomattuaan sen saaman suuren suosion Facebookissa. Hän näki julkaisunsa laajassa leviämisessä ikävän pohjavireen.

”Julkaisuni leviäminen tarkoittaa sitä, että vuonna 2016 on radikaalia olla hyväksymättä itseinhoa kauneusihanteena”, nainen kirjoittaa.

Kirjoituksessaan nainen hyökkää kauneusbisnestä vastaan, joka on hänen sanojensa mukaan ”miljardien dollarien teollisuusala, joka perustuu siihen, että naiset vihaavat itseään”.

Nainen vetoaa ihmisiin, jotta he eivät käyttäisi rahaa tällä tavalla markkinoitaviin kauneudenhoitotuotteisiin. Hänen mielestään rahankäyttö on paljon voimakkaampi vaikuttamisväline kuin Facebook-tykkäykset ja -jaot.

”Lopetetaan ahnas markkinointi, joka myy itseinhoa naisille kehdosta hautaan. Naisilla on tärkeämpää tekemistä vuonna 2016 kuin huolehtia rypyistään tai reisiensä kelpaavuudesta”, Robinson kirjoittaa.

Mitä sinä olet mieltä ikääntymistä vastaan suunnatuista kauneudenhoitotuotteista?

Lue myös: Ikääntyminen ei olekaan huono juttu - tutkimus listasi parhaat puolet

Lähde: Mashable

Kilpailut

Uusimmat