Kaikki artikkelit

Uni saattaa yllättää mitä erikoisimmissa paikoissa.
Kyseisen niksin kerrotaan purevan jopa 96 prosenttiin ihmisistä.
Ota illalla kynä käteen ja tee muistilista asioista, jotka painavat mieltä ennen nukkumaanmenoa.
Juoksevan veden solina voi auttaa pientä lasta nukahtamisessa.
Jos oma onnellisin ja rentoutunein paikka sijaitsee vaikkapa rannalla, kuvittele itsesi jokaisella aistilla laiturin nokkaan.
Muun muassa kirsikat, saksanpähkinät ja lehtikaali voivat tuoda yllättävän avun nukahtamisvaikeuksista kärsivälle.
Muun muassa mielessä pyörivien ajatusten kirjoittaminen paperille vähentää nukahtamisaikaa.
Eikö uni tule? Kokeile näitä keinoja, niin et enää pyöri sängyssä valveilla.
Tärkeää on esimerkiksi se, ettei nukkumaan mennessä ajattele unettomuuden mahdollisuutta.
Säpsähtäminen juuri ennen nukahtamista on jäänne esi-isiemme ajoilta.
Puhelimen selailun sijaan kannattaa muuttaa iltarutiininsa rentouttavammiksi.
Moni voi ajatella, että lukeminen saattaa rauhoittaa hyvin ennen nukkumaanmenoa. Näin ei kuitenkaan ole.
Monelle nukahtaminen tuottaa vaikeuksia varsinkin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä
Jos uni ei tahdo tulla, kannattaa kokeilla helppoa hengitysharjoitusta.
Vaikka olisi kuinka hauskat leikit, voi väsymys joskus voittaa.
Unen päästä kiinnisaaminen voi olla vaikeaa, mikäli mieli juoksee vilkkaana.